• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hade ni för klocka som första riktiga ur?

Luminor

Cartier
2-Faktor
Min första riktiga, en Longines HydroConquest som enkelt fick mitt klockintresse att ticka vidare.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    121.6 KB · Visningar: 131

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Första "riktiga". 1995a köpt 1998 (kan ha varit 1997 åren smälter ihop). Första lönen gick till denna, vad annars?
6.JPG


Men "riktigt" är lite subjektivt. Jag tycker min första klocka som jag minns och använde under många år också är riktig. Detta är klockor som ofta håller och går i decennier efter decennier UTAN service. Det är denna (dock är min första köpt på world import för länge sedan borta) i NOS:
DSC_0167.JPG
 

Doncorleone

Cartier
Allra första klocka var en GUL med kardborreband när jag var en 7-8 år gammal.

Min första "riktiga" klocka var en blå Omega SMP-C. Kna fortfarande sakna den...:(
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Min första som puttade mig över kanten prismässigt var min Tudor BB ref 79180 - sen gick det utför...
 

davkar

Omega
Denna bar jag, stolt som en tupp, under slutet på 90-talet, och kan väl sägas vara min första, och hittills enda "riktiga" klocka så här långt. Nu är jag på gång igen och har snöat in på en Seamaster 2254, eller ännu hellre(men är inte riktigt mogen mentalt att lägga pengarna) en Speedmaster. Tänkte jobba mig uppåt :)
2016-02-05 14.41.05.jpg
 
Denna bar jag, stolt som en tupp, under slutet på 90-talet, och kan väl sägas vara min första, och hittills enda "riktiga" klocka så här långt. Nu är jag på gång igen och har snöat in på en Seamaster 2254, eller ännu hellre(men är inte riktigt mogen mentalt att lägga pengarna) en Speedmaster. Tänkte jobba mig uppåt :)
2016-02-05 14.41.05.jpg

Seamasters i bra skick vandrar tamigfan uppåt i priserna, så skillnaden börjar bli hårfin :p

Du och jag verkar vara inne på samma väg iaf, jag vill också ha en Speedy, men dykaren får komma först.
 

Robbie

Omega
image.jpeg

Denna var och är fortfarande min första riktiga klocka... Känns helt underbart runt handleden. Har tidigare bara ägt D&G, Armani, Triwa osv... Men nu när man tog steget till sin första riktiga klocka så är man verkligen fast. Det farliga med klocksnack är att det verkligen sätter sig som ett beroende haha... Ifrån att jag reggade mig här och fick tips och svar på mina frågor ifrån hjälpsamma och trevliga KS:are, till att man nu hänger här flera timmar per dygn, och blir mer och mer sugen på klocka nummer två. Och jakten har börjat :)
 

Swivellink

Breitling
Min första riktiga klocka fick jag av min far, en Citizen med analog och digital presentation när jag var 8 år gammal. Har förstått på senare år att det var startskottet för min passion.

Den hade dubbla alarm om jag inte minns fel.
 

J&B

Omega
image.jpeg

Första klockan. Köptes för ungefär 10 år sedan. Har tyvärr tröttnat lite och knappt använt den se senaste åren men kommer ändå aldrig sälja den. Känns ändå lite trist att låsa upp en del kapital i den men samtidigt kan man ju aldrig köpa tillbaka den om man någon gång säljer den.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    86.8 KB · Visningar: 21
Topp