• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hade ni för klocka som första riktiga ur?

Nilecity

Breitling
image.jpg
Denna Certina DS-1 Automatic som jag skaffade för snart 3 år sen och fortfarande bär dagligen (förutom när jag vill känna mig extra toolig, då rockar jag G-Shock Rangeman). Anledningen till att jag föll för den var för att den passade de kriterier jag hade vilket var automat, 100m WR och att den inte skulle vara för stor (~40mm). Kollade mycket på Glycine men kunde inte hitta en AD i närheten av mig.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
För att få komma på AA-mötena får man väl inte vara en aktiv brukare längre väl? Hur ska det gå? :D:facepalm:
Aj fan, det här blev ju struligare än jag hade trott. :hilarious: Verkar som om vi behöver arbeta fram en strategi för klockberoende, så vad sägs om en ny tråd där vi systematiskt går igen de olika stegen som kan tas och hur medlemmarna på KS kan stötta varandra genom avvänjningsprocessen? :D
 

JKanon

Omega
Svårt att avgöra vad som skulle räknas som en "riktig" klocka. Första klockan jag faktiskt började använda och som väckte mitt intresse för klockor vad en något äldre certina jag fick av min far. Min första automatiska var en skx007.

Frågan huruvida när min första klocka av något högre kaliber kvarstår, men att den kommer är en sak som är säker
 

Apansson

Torpare
Denna!
image.jpeg


Sitter idag med en likadan fast 45,5mm istället för 42! Bästa klockan som finns i förhållande till pris! Fan så mycket roligare och betydligt mer prisvärd än en pissig sub!!
image.jpeg
 

Apnea

Breitling
Seiko Marine Master SBDX001. Finns det någon annan lika stilig klocka som är lika eller mer prisvärd!?
 

Bilagor

  • Sommar 2015 168.JPG
    Sommar 2015 168.JPG
    179 KB · Visningar: 21
Topp