• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hade ni valt mellan en Nautilus 5711 och en Daytona i vitguld med panda?

Vad hade ni valt mellan en Nautilus 5711 och en Daytona i vitguld med panda?

  • Nautilus

    Röster: 79 73.8%
  • Daytona

    Röster: 28 26.2%

  • Totala väljare
    107

JayJay

Rolex
Jag tycker Daytonan är snyggare men av någon anledning som inte jag begriper så verkar alla välja Nautilusen.
I min värld är det klockor i två helt olika kategorier. Själv röstade jag på Nauilusen men det gjorde jag mer för att den är i en kategori som jag generellt tilltalas mer av än Daytonan. För att inte nämna skillnaden i material...
 

Galaxy

Rolex
Tycker att vitguldsdaytonan vore ett nedköp från din grymma 116515, men byte förnöjer, så om du byter tavla på din blir den ännu mer underbar! :)
$(KGrHqFHJBcE63VgygIfBO8CyWcjwg~~60_1.JPG
 

POO

Panerai
Tycker att vitguldsdaytonan vore ett nedköp från din grymma 116515, men byte förnöjer, så om du byter tavla på din blir den ännu mer underbar! :)
$(KGrHqFHJBcE63VgygIfBO8CyWcjwg~~60_1.JPG


Ja jäflar i helvete vad mycket bättre det blev utan de där förfärliga arabiska siffrorna, en länk och den hade varit riktigt trevlig.

OnT, Rolex gör de klart trevligaste "bruksklockorna" men ska man upp ett steg så faller de kort, PP för mig.
 

billo

Cartier
Daytona var för mig den ultimata klockan, innan jag hitta detta forum. PP fanns inte med i min värd.

I detta fall skulle jag valt PP, vilket jag aldrig skulle ha sagt för 6 mån sedan.

Varför? Jag går på utseendet, gillar den hyfsat stilrena loken.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Nautilus (förutsatt att det är den blå urtavlan), om du kan få tag på en. Inte det enklaste..
Tillsammans med AP 15202 är det min drömklocka. Funkar till allt :)
 

Silverminken

Panerai
Helt klart Nautilus även om Rolexen inte är dålig den heller.
Tänker man lite ekonomiskt så är andrahands värdet på Nautilusen mycket bättre.
 
Topp