• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Nästan alla har en chef. Vad har din chef för klocka?

yp3ccWF.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det är lite olika, lite vad jag känner för men brukar variera mig. :cigar: Men av mina uppdragsgivare (som är väl det närmaste jag som frilansare kommer till att ha en chef) så är det ont om roligare klockor undantaget en Bratling, dock osäker på modell samt en Omega Seamaster.
 

Randel

Cartier
En gammal quartz-Longines
IWC Doppelchronograph med stållänk (snygg!)
AP RO på stållänk
Rolex "Hulk" i stål
Sen tror jag att han suktar efter en Daytona också, vi får väl se...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Säger som Demondave, jag är chefen och sportar lite olika. Styrelseordförande (som väl är min chef) har en vintage Seamaster.


Skickas från min iPhone
 

Emil

Cartier
Min förra bar en omega smp, chefen jag har nu bär någon okänd modell av seiko.

Däremot har jag en big boss på mitt extrajobb som bara bär äldre Rolex vintage från -60 talet, vi snackar inget under 100 000kr. Han brukar stanna till en stund och småprata lite med valda ord om dagens klocka, något som uppskattas!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Av de chefer jag har och har haft, så har ingen imponerat. Klockmässigt, alltså... Två helt utan klocka...

Dock så har jag noterat en del skoj på kollegors handleder under åren. Tror en tidig Rolex 1675 med spetsiga kronskydd, liten timvisare och nitad länk är en av höjdpunkterna. En 1655 har susat förbi också.

A
 
Topp