• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Nytt jobb sen fyra dagar tillbaka.

Chefen kör en rätt rolig Aqualand med oysterlänk.

Chefens chef kör en Datejust, sitter som en smäck på henne. Efter att jag och en före detta kollega bestämt att om någon bär ett schysst ur så ska den få cred för det så kommenterade jag klockan på det första mötet vi hade tillsammans. Fick ett glatt 'Tack!' och en rätt rolig historia: hon, som är född samma år men lite tidigare på året än sin man, hade fått en Swatch i 30 årspresent av honom. Hon gav honom en Rolex någon månad senare när han fyllde. 12 år senare så fick hon DJen i födelsedagspresent av honom. :)

Sent ska syndaren vakna...
 

Simpatico

Rolex
Närmsta chef kör utan klocka, tid genom mobilen. Fördömd själ med flextid.
Chefen över kör Seiko tidig 80-90 tal. Har dock ekonomi för något klart roligare.
Två helt klockointresserade personer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Han har ingen klocka, men hade tidigare en Seiko kinetic dykarklocka. Jag försöker konstant hetsa honom till att köpa något roligt men jag har hittills inte lyckats.
 

demondave

Rolex
Frågan var väl vilken klocka inte vem som är chef? :)

Sant! Tråden behöver dessutom bilder. Den som har kollat mastodontsamlingstråden för paketuppslitningar har redan sett det, dock.

image.jpg


Sitter ju i lika olika konstellationer. VD'n i en av dom har något kul och attans snyggt i kronografväg på armen. Inte blivit klok på vad bara, får uppdatera när det passat att klämma på den :)
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Min närmaste chef hon kör Michael Kors.

Ekonomichefen försöker i alla fall när hon lånar sin mans klockor Panerai 40mm, en Rolex yacht master och någon Omega Seamaster.

Ägarna som är norrmän byter klockor som underkläder mest nya Rolex och Breitling.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kul att denna tråd startades idag. Fick nämligen se min f.d chefs nya klocka igår och den var ju ganska speciell. Försökte hålla tillbaka mina känslor först och sa "snygg Datejust". Några har sett den i dagens klocka.




Sedan tidigare har han en TT Datejust, en helgulds JLC Reverso, en stål Reverso och en Cartier Tank.






Nuvarande chefen har en Jaques Lemans kronograf...Skapligt nedbyte.
 
Topp