• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har du för fasta utgifter?

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Som ungkarl i Sthlm finns inte särskilt många fasta avgifter, det är bra.

Lån/amortering: 7500kr
Avgift: 1100kr
El/bredband: 500kr
Krog/restaurang/mat/vin: 17´000kr
Sparande: ca. 11´000kr

Företaget står för bil, mobil och luncher :)
Inte helt olikt mina utgifter, jag har dock lite högre avgift och lån/amortering :woot:
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon tyckte att mina 7lax per månad var mycket för mat! Exkl. restaurang visserligen. Men, hur fan lever du?

EDIT: Jag la ingen smiley efter min fråga, vill förtydliga att min fråga inte var i negativ mening!
Då jag ligger på liknande nivå kan jag kanske svara åt honom :) Äta ute en kväll landar lätt på 500-1000. Sedan är det bara att multiplicera, jag äter middag ute 3-4 dagar i veckan. Sedan händer det att man bjuder en dam, då är det minst x2.

Det kostar att leva som en kung :cool:
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Då jag ligger på liknande nivå kan jag kanske svara åt honom :) Äta ute en kväll landar lätt på 500-1000. Sedan är det bara att multiplicera, jag äter middag ute 3-4 dagar i veckan. Sedan händer det att man bjuder en dam, då är det minst x2.

Det kostar att leva som en kung :cool:
Låter nice! MEN, betänk att en riktig kung inte har dessa utgifter då han bl.a. har damer som bjuder honom på fina middagar och fint husrum.
Gentle man (ladies choice) or king.
 

Ketan

Cartier
Precis tagit studenten och ska ta sabbatsår och jobba nu. Min enda fasta utgift kommer vara spotify som ligger på 99kr/månaden :) Blir att spara mycket och förhoppningsvis kanske man köper sig en fin klocka :D
 

Sjobedan

Rolex
Lån/amortering/gemensamt spar: 5000:-
Tlf/bredband/tv 900:-
Snus: 1000:-
Buss: 800:-
Bil: 1500:-
Kläder: 500:- i månaden? Vissa månader betydligt mer, vissa inget alls.
Mat: 3000:-

Har delat kostnaderna för mat och bil i två. :)
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Boende+amortering: 2800:-
Mat: 1500-2000:-
Tele: 500:-
Sparande: 1500-2500:-
Resten vete faen, etanoldrycker och diverse småskit så är CSN borta lagom till den 25:e :D
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Nedan är ca mina kostnader. Bor i hus och har tre barn på halvtid.

Ränta 4500
Löpande underhåll hus 1000
El 1500
Bredband 430
Tjänstebil 4500
Bensin 2000
Resor/semester 4000
Mat 6000
Lunch 1500
Kläder barn 1500
Kläder mig 1500
Mobiler barn 500
Musik/sport barn 1000
Klockspar 4000
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Ingen vuxen här? ;)
Det kommer att komma som en chock för många vad det kostar att dra runt en fru, villa, några ungar, några bilar kanske en mc och allt det andra, tur att det alltid är värt det :happyhappy:
Håller med, vi har inkomster långt över snittet men alla fasta avgifter och barn gör att det inte blir många kronor över. Lever absolut inte lyxliv utan låda till jobbet, cyklar halva året etc. Men ser t.ex. att lite aktiesparande som en fast avgift och bor i hus
 

Oew

Rolex
Kan uppdatera med mina nuvarande kostnader;
Boende: 0kr
Ränta: 2500kr
Bredband: 350kr
El: 200kr
Flyg: 3000kr
Mobil: 500kr
Mat: 6000kr
Sprit: 4000kr
Sparande: 6000kr
Kläder: 2000
Skor: 1500
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Cirka;
Lån/Amortering: 4000kr
Avgift: 4900kr
El: 300kr
Tv/bredband: 700kr
Hemförsäkring: 150kr
Mobiltelefoni: 500kr
Lokaltrafik: 1400kr
Bil+Parkering: 3300kr
Gåvor/Bidrag: 700kr
Snus: 1000kr
Mat: 7000kr
Öl: 2500kr

Hmm... Det är nog de månatliga utgifterna som kan räknas som fasta om jag tittar tillbaka de senaste 2 åren.

Efter att förra månaden ha gått igenom kontoutdragen för senaste året och insett att ölposten egentligen låg på 4500-5000kr i månaden, så bestämde jag mig för att sluta dricka öl och börja träna. Så nu leker jag i mina tankar att jag fått en lönehöjning på ca 5000kr, samt bättre hy och hälsa på köpet. Woopwoop
 

Alligatorn

Cartier
Bor hemma men blir en liten skvätt iaf.

Hyra: 2000
Mobilräkning: 100
Frisktandvårdsförsäkring: 60
Unionen a-kassa: 112
Sl-kort: Mycke
Sen kan man räkna dom andra "fasta"..
Snus: 500?
Öl: 1000?
Utelunch: 500?
Diffar ju lite där. Har 3k kvar efter att jag lagt undan mitt lägenhetssparande och hyran. Vet inte riktigt hur det går ihop men lever gör jag!
 
Jag är alldeles häpen över hur stor koll alla har. Sitter ni verkligen och går igenom förra månadens kontoutdrag och summerar hur mycket ni har lagt på mat, kläder m.m.?
Det ser ut som hyfsat ungefärliga och avrundade belopp ut om du frågar mig dock. Man kan få en sammanställning av sina utgifter genom bla appen "Tink" alt swedbank "utgiftskoll" om du har svårt att minnas/räkna själv.
 

Alligatorn

Cartier
Jag är alldeles häpen över hur stor koll alla har. Sitter ni verkligen och går igenom förra månadens kontoutdrag och summerar hur mycket ni har lagt på mat, kläder m.m.?
Man får väl snitta lite.
Har du ingen koll alls?
I huvudet sitter ju att jag lägger typ 2-300 spänn på öl när jag är ute. Snusar si och så mycket, en dosa kostar si och så mycket.
Om man storhandlar 1 gång i veckan och kollar på kvittot efter varje gång har man ett bra hum om vad man lägger på mat osv.

Är mer förvånad hur dålig koll vissa har på sin ekonomi även om jag inte är det bästa exemplet.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Man får väl snitta lite.
Har du ingen koll alls?
I huvudet sitter ju att jag lägger typ 2-300 spänn på öl när jag är ute. Snusar si och så mycket, en dosa kostar si och så mycket.
Om man storhandlar 1 gång i veckan och kollar på kvittot efter varje gång har man ett bra hum om vad man lägger på mat osv.

Är mer förvånad hur dålig koll vissa har på sin ekonomi även om jag inte är det bästa exemplet.

Så gott som noll koll :) Men det var ingen kritik mot de med koll, snarare beundran...så jag är inte ute efter någon beef nu, det har varit snarstucket nog på forumet den senaste tiden :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Efter att förra månaden ha gått igenom kontoutdragen för senaste året och insett att ölposten egentligen låg på 4500-5000kr i månaden, så bestämde jag mig för att sluta dricka öl och börja träna. Så nu leker jag i mina tankar att jag fått en lönehöjning på ca 5000kr, samt bättre hy och hälsa på köpet. Woopwoop
Du är asgrym!
 
Topp