• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har du för fasta utgifter?

Chuck

Patek
2-Faktor
Hatar betala vattenavgift lagom efter nyår när man är fattig som en sketen kyrkråtta, ska min skäl asfaltera gräsmattan nästa gång engelsmännen knackar på!
 

almeyero

Panerai
Sprit och damer: 30 lax
66338979.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Vetefan riktigt..

Boende 4500kr
Busskort 600kr
Netflix+Spotify 200kr
Snus ca 1200
Öl + Mat = ingen aning, men mycket

Så inte så farligt. Boende kan dock komma att nästan tredubblas efter sommaren men vill man bo fint får det bli så! :)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Exakt så är det nog för alla om de räknar noga. Skrämmande mycket staten tar.

Ja jäklar vilken stor utgift det är. Reflekterade faktiskt över hur stor summa det är i reella tal på senaste lönespecen, och då har jag absolut ingen monsterlön. Hade ändå gått att göra väldigt mycket för dom pengarna. Hoppas dom kommer till användning på annat håll, även om man ibland blir lite tveksam :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ja jäklar vilken stor utgift det är. Reflekterade faktiskt över hur stor summa det är i reella tal på senaste lönespecen, och då har jag absolut ingen monsterlön. Hade ändå gått att göra väldigt mycket för dom pengarna. Hoppas dom kommer till användning på annat håll, även om man ibland blir lite tveksam :)
Lägg där till momsen och skatten du betalar när du köper varor och tjänster också.

Läste på Swedbanks hemsida att en person med 25000 i lön (brutto) betalar totalt cirka 17500kr i skatt per månad.
 

WBergdahl

Panerai
Hyra: 3000kr
Lunch: 2000kr
SL-kort: 390kr (fuskar och kör reducerat)
Flyg: 3500kr
Skor: 1500kr
Kläder: 2000kr
Onyttigt: 1000kr
Cykelrelaterat: 1500kr
Alkohol: 5000kr
 
Senast ändrad:

Rey

Rolex
Telefon - 200kr
Hyra - 2200kr
Netflix/HBO - 180kr
Mat - 2000kr (ish)

Flyttar i höst och kommer då bo 20meter från sjukhuset där jag kommer plugga/praktisera de sista tre åren på utbildningen. Där försvinner pendlingskostnader och gymkostnader. Mina största utgifter ligger annars på träningsgrejer då jag försöker hålla på med lite triathlon på fritiden som hobby, inte direkt gratis ens på instegsnivåerna. Sen kostar ju klockor en del men är mest pengar jag lagt tidigare som går runt bara.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vad har jag då, som är fast, tro?

Boende typ 8k (inkl allt, även internet)
Netflix+spotify 200-ish
Mobil x2 (jag o barn) 1100 kanske i snitt?
Abis bil 2000
Försäkringar, ej hem, 100
Fritids 870 (dyrt!)
Sparande 3k, lite mer i bland.
Csn 670
Akassa (banken kräver) 120

Något sådant antar jag... Öl/krog/krubb/klockor går väldigt olika, och går dessutom att anpassa.
 
Topp