• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har du för klocka i din bil?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En skam....men när kottarna kom så platsade den inte :(

Klart grymmast bakifrån....sånt djefla arsle....
2241139079.jpg

2266709036.jpg
DSC00160.JPG
2215569122.jpg
Mumma !!!!!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
@Davvan

Vilken kärra... Hoppas att den kom till ett bra hem sen. Dyrt med delar förresten?

Den hamnade hos en handlare...som ville ha för mkt betalt...tror den står kvar där :(
Inte så dyr att serva...typ 5K per år. Lite små fix......nån ny generator, men inga dyra poster förutom däcken!!
Splittfälgarna var KEF......gick inte att få riktigt täta........småpyste hela tiden...
 
  • Like
Reactions: Zed

Zed

Swissera
Professional Dealer
Den hamnade hos en handlare...som ville ha för mkt betalt...tror den står kvar där :(
Inte så dyr att serva...typ 5K per år. Lite små fix......nån ny generator, men inga dyra poster förutom däcken!!
Splittfälgarna var KEF......gick inte att få riktigt täta........småpyste hela tiden...
Tyvärr verkar den ha gått på export eller så är den skrotad. Det regnumret har något arbetsfordon idag. :(
 

GT_karl

Omega
I min ena bil sitter det en analog klocka av okänt fabrikat (VW CC), annars är det som i det flesta andra bilar = digitalt

bilden är lånad av någon annan:
vw-cc-analog-clock.JPG
 

wojtecki

Cartier
Skulle tippa på export. Många entusiastbilar försvinner utomlands. Väldigt få som vill betala det fulla värdet i Sverige.

Många fina bilar som lämnat senaste månaderna. Tyskarna, Holländarna och Danskarna köper upp mycket nu. Priserna och valutan gör att handlare i euroländer kan köpa på blocket och sedan sälja betydligt dyrare hemma.
 
  • Like
Reactions: Zed

EssexX

Panerai
2-Faktor
Ok, lite fusk då jag sålt bilden, men klockan i min gamla Maserati Ghibli Cup var Cartier....

DSCN1609.JPG


Din Cup var mumma. Var väl den som hamnade hos Kaiser sedan, före exporten? En likadan (nr 30) kom in häromåret från Spanien tror jag men den har nog också gått iväg igen.
Men att klockan skulle vara Cartier är en myt. Den är av märket Lasalle vilket också anges i original reservdelskatalog. Men den är rätt läcker ändå.
 
Topp