Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad har hänt med KS?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mr_Jonas, 27 juni 2014.

1. Mr_Jonas
    Trådstartare

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    I början på KS var det väldigt kul och många intressanta trådar skrevs. Alla delade med sig av sina kunskaper. Jag som då var relativt ny i klockträsket var det som ett barn i en godisaffär.
    På den senaste tiden tycker jag flödet på diskussionsdelen bara har gått utför. Mestadels trådar i stil med "nytt nato på klockan, bra?" eller någon paketöppning på samma klocka som har bytt ägare på KS 11gånger.

Vad har hänt med KS? Vart är alla intressanta trådar? Har ni med mycket kunskap och intresse slutat posta? Eller vart postar ni?

alfgren, vlm1978 och Klockers gillar detta.
  2. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Hyllan

Bolio och Eurenius gillar detta.
  3. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Misstänkte det :(

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Knappast. Jag skulle med 100% säkerhet påstå att det inte är så.

Ariste, Fabian, carlanton och 31 andra gillar detta.
  5. hook

hook I'm user not a dealer!

Bra reflektion, vintage delen är den jag tycker de postas mest matnyttigt just nu. Men de går i perioder, bara folk går på semester så lär de bli mer matnyttigt på diskussion.

krämbulle och eriksson850 gillar detta.
  6. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Slopa paketöppningstråden och skapa en natotråd.

Jibe, 80s, WilhelmV och 3 andra gillar detta.
  7. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm

Tror mycket ligger i att du själv blivit varm i kläderna - lärt dig mer och läst de flesta typer av trådar redan.

Jockinho, jabla, David och 8 andra gillar detta.
  8. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Slopa likefunktionen.

RonJeremy, icalle, Fabian och 12 andra gillar detta.
  9. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Eller så ger folk upp med att posta nato stup i kvarten.

alfgren, Jakobb, Aquaracer2 och 1 annan gillar detta.
  10. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Håller med. Jag kommer ändå aldrig lägga mig på plus

11. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

KS är fortfarande kul!! En annan reflektion man kan göra är att denna tråd inte är jätteintressant! Hade det inte varit bättre att bidra med ett inlägg i paritet med de önskemål som framförs? Det kan väl inte vara så att TS enbart vill sitta och bli serverad intressant och kul inlägg?
    Ger Samma tips till dig som jag givit till de som klagade på alla "tråkiga" paketöppningar. Så att vi fick den fullständigt erbarmliga långa tråköppningstråden.
    GÖR BÄTTRE SJÄLV!!

12. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan vara lite växtvärk också. På ett mindre forum blir det lite intimare och de "tunga" kunskapstrådarna syns mer. Idag är vi många fler och fler som postar (vilket är kul) men också bidrar till att det är lättare att vara delaktig på en "lägre nivå" om ni förstår mig rätt. Men det går i vågor som sagt. Precis som att det snart är dags för blond mittbena och hängselbyxor igen.

Molle, Icaras, Apansson och 1 annan gillar detta.
  13. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Stör mig varken på natotrådar eller paketöppningar.
    Det är en stor del av den fåfänga vi alla lider av, att visa upp och
    få uppskattning och erkänsla av likasinnade.
    Skulle de trådarna försvinna till förmån för uteslutande faktatrådar
    skulle forumet kännas stelt och tråkigt.

Däremot känns senaste tidens bumpar av flera år gamla trådar
    lite onödigt.... :bored:

/Daniel

Josef B, jandan, Karatekid och 5 andra gillar detta.
  14. Finns ju mycket matnyttigt bland recensioner/guide och i hemslöjd avdelningarna, tycker alla borde ta en koll bland recensionerna och sitter man på en rolig klocka som inte finns där så tycker jag man borde lägga lite tid på att skriva ihop en bra recension....

willbur, Karatekid, Fixoflex och 7 andra gillar detta.
  15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Vi blir större, så enkelt är det.

Tycker dock att vi haft tonvis med kvalitetstrådar som vi inte hade innan.

Alla dagens klocka-trådar, reportage lite här och där osv.
    Eller t.ex. Rozzy's trådar om klockor han gett till sin fru? Och till sig själv också för den delen. :)

Tycker att det finns mer än någonsin.

Kejsaren, Minuteman, willbur och 10 andra gillar detta.
  16. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Jag tycker det fortfarande postas en hel del kvalitativa inlägg, speciellt i vintagedelen. Men visst blir det rätt mycket mer "brus" med ökat antal medlemmar.

Jag vill förövrigt gärna att TS postar fler bilder på sin läckra Day-Date för att höja kvaliteten på forumet!

Edit: glömde ju nämna dagens klocka av... trådarna för några veckor sen. Sällan har så mycket kvalitativt postats här under en månad!

willbur gillar detta.
  17. Denke

Från:
    Stockholm
    Damm, visste att bumpen av min gamla Glycine-tråd skulle få bägaren att rinna över. Jag ber om ursäkt. :D

leben, jabla, MKRGG och 7 andra gillar detta.
  18. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Håller helt med dig. Dessutom upplever jag det att om någon idag lägger upp en ny tråd blir denne genast hänvisad till en gammal dylik sådan som varit aktuell för minst ett halvår sedan, vilket jag tycker är lite synd (förstår dock syftet, men tycker det är onödigt gnäll). Samma frågor borde väl få diskuteras i flera trådar på ett entusiastforum om folk så vill. Eller så är det bara jag som är sur och har mensvärk :)

Affe, Zacke och Guskleto gillar detta.
  19. Mr_Jonas
    Trådstartare

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Oj...
    KS är fortfarande kul! Jag har inte sagt något annat. Det är märkligt hur du reagerar på mitt inlägg... Frågan var mer om fler delar mina funderingar.
    Klart jag kan göra bättre själv :D och det kommer jag göra!

20. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    KS är på dekis. För lite Sinn.

alfgren och Sten gillar detta.
  21. hook

Fast "de" som bumpat trådarna som är äldre på senare tid är nya medlemmar som troligen söker specifik information och hittar t.ex k0ltrasten 'S ett slag gamla Panerai tråd, lägger en coment och vips är den högst upp igen. Så känns mer naturligt att det händer, klagar man då på de nya så känns de lite som att man bara för att man skramlat ihop lite inlägg och varit med ett tag stör sig på att man får upp en gammal tråd i flödet och försöker ändra beteendet.

Funktionen i sig är ju ett måste, hur ska annars en tråd där diskussionen startas om efter 1,5 år kunna fortsätta att leva om den inte kommer uppåt i listan igen?

Rookien, Rikard, Compiss och 2 andra gillar detta.
  22. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Bra! Ser fram emot dessa bidrag. Vad gäller min reaktion så fattade jag inte att du bara ville ha korta och koncisa med eller mothåll utan jag la ut texten lite mer :) Men det är ganska klart att jag inte håller med dig va? ;-)

Mr_Jonas gillar detta.
  23. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Håller med dig, och tillströmningen av nya medlemmar är enbart positiv.
    Däremot tycker nog jag att om man vill visa uppskattning för något i en väldigt gammal tråd så är like-knappen att föredra så slipper tråden bumpas.
    Vill man däremot blåsa liv i en gammal tråd för att tillföra något nytt till den tråden skall det givetvis uppmuntras. En gammal tråd är ju inte per definition ointressant bara för att den är gammal :D

Men detta är bara mina "2 cents" :)

/Daniel

Rikard, nissehult, Mforce och 3 andra gillar detta.
  24. hook

Bra poäng, tycker själv att man slänger iväg ett PM om man har en specifik fråga :)

svesam gillar detta.
  25. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fast frågor i det öppna håller forumet levande och så kanske vi alla lär oss något.

eriksson850, Gummo, Rikard och 5 andra gillar detta.
  26. hook

Det har du rätt i :)

wundlander gillar detta.
  27. Problemet är väl när folk börjar bumpa gamla paketöppningar med nån enstaka fråga så börjar andra skriva grattis på typ 2 år gamla paketöppningar...

eriksson850, Camo00, Karatekid och 10 andra gillar detta.
  28. EricMcG

EricMcG Friends of KS

Jag röstar på att släppa paketöppningstrådar helt fria igen, dom var oftast kul och fantasifulla. Nu har det blivit så anonymt och stelt i stora tråden.

80s, alfgren, Gurkan och 4 andra gillar detta.
  29. Denke

Från:
    Stockholm
    De är öppna och fria. Särskilt de kul och fantasifulla.

Jibe, vikgul, Camo00 och 15 andra gillar detta.
  30. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Problemet är dock att som igår så bumpar vissa nya medlemmar flertal gamla trådar och spammar grattis bara för att få tillträde till köp & sälj.

Sen förstår jag inte vissa, om man bytt band på klockan kan man ju likväl skriva de när man postar klockan i dagens/vad gör du just nu/valfri klocktråd. Behövs inte göra flera nya trådar för det.

willbur, Tobbe-i-Etuna, krämbulle och 4 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield