Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad har hänt med min Seiko?

Diskussion i 'Diskussion' startad av frest73, 27 mars 2014.

1. frest73
    Trådstartare

frest73 Bonde

Kan någon lista ut vad det är för fel på min Seiko med 6R15-verk?
    Den gick lite dåligt, verkade stanna till, men kanske var den bara dåligt uppdragen, så jag drog upp den ordentligt och lät den ligga hemma, med tavlan upp. +6 sek på 36 h, vilket ju är ok. Tog så på mig din imorse och åkte till jobbet. På armen börjar den sakta sig - 10 minuter i timmen! Det blev till att gå hela dagen utan klocka, vilket kändes konstigt.

Vad är det för konstigt fel som ger sig tillkänna när man har klockan på armen men inte på bordet? Det kan hursomhelst vara dags för service, men lite nyfiken blir man ju.

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    (Utgår ifrån att den går bra när den ligger stilla). Kvalificerad gissning är att visarna inte sitter som de ska. Be en urmakare plocka av dem och sätta dit dem igen. Det brukar hjälpa.

Är den moddad?

3. frest73
    Trådstartare

frest73 Bonde

Ja, den går bra när den ligger stilla. Inte moddad. Tror inte heller den har fått någon smäll, men det kanske inte krävs så mycket för att visarna ska komma i olag?

4. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Kanske är den mobbad då ?

Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk

5. frest73
    Trådstartare

frest73 Bonde

jo, nog är det lite synd om den ändå :(

6. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Låter som samma fel jag hade på min Seamaster pro. Testa att placera klockan på högkant och se om den tappar mycket tid då också, om så är fallet är nog en service på plats.
    Alt om den är nyservad så tror jag att det går att lösa med en "ruckning" :)

7. frest73
    Trådstartare

frest73 Bonde

ok, tack för tips, får testa.

Mårtenssons ur Brookfield