Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad har jag köpt för Oris egentligen?

Diskussion i 'Vintage' startad av Harman Kardon, 25 juli 2016.

1. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Hej. Budade hem en klocka från Ebay, en vintage Oris. Jag har googlat mycket men inte hittat ens en bild på en klocka som liknar den jag har. På urtavlan står det "Oris", "ANTI-SHOCK" och "Swiss Made". På baksidan av klockan står det "LUNETTE PLAQUE G", "10 MICRONS" och "FOND ACIER INOX". Vad är det för modell jag har? Jag bifogar en bild. Den är ungefär 30mm, så ganska liten klocka. Tacksam för all hjälp!

Bifogade filer:

2. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Kan tyvärr inte hjälpa dig, men det var ett fräckt datumfönster den hade!

3. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Tack! Håller med, tycker hela klockan är rätt cool. Funderar på att byta band, det är ändå en länk som är lite trasig. Matchar ljust eller mörkt läder bäst med klockan tror ni?

4. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Vart i Stockholm kan jag gå för att ta reda på mer om min klocka? Finns det någon som servar Oris?

5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Kan inte hjälpa dig så mycket? Men lunette 10 micron betyder att den är guldplätterad med 10 my guldtjocklek. Fond acier betyder stainless steel. Kan du inte lägga upp en länk till auktionen?