• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för löparklockor?

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Antar att ni inte drar på er rolexen när ni drar ut på springtur (skulle dock inte förvåna mig).
Iaf, jag sportar Tomtom runner.

image.jpg
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Nice, vad är det för sensor?


Höjdmätare och Barometer, höjdmätaren funkar väl sådär. Behöver kalibreras mot en referenshöjd varje gång den ska användas.
Barometern är däremot bra, visar temp och lufttryck så man kan sia om hur vädret blir, dvs om man inte behagar att titta upp på molnen :D
 

plattfot

Rolex
Garmin


Gillar egentligen inte att springa med varken klocka på armen, musik i lurar eller annan teknik, men ibland får den följa med...
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Höjdmätare och Barometer, höjdmätaren funkar väl sådär. Behöver kalibreras mot en referenshöjd varje gång den ska användas.
Barometern är däremot bra, visar temp och lufttryck så man kan sia om hur vädret blir, dvs om man inte behagar att titta upp på molnen :D
Haha, ja men lufttryck är ju intressant ibland iaf :D

Utöver tid så vill jag vill gärna ha tempo när jag är ute och annan kul data när jag kommer hem.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
INgen än så länge Har precis börjat löpträna & tycker faktiskt att det är ganska trevligt, trots att senast jag sprang var nå´n gång i börnam av 2000-talet nr Bolaget var på väg att stänga...

Borde skaffa en bra löparklocka. Tips?
Hörde nå´n prata om en kombinerad löpar- & golfklocka. Finns det en så´n? Alltså både sensor GPS för löpning & GPS med inladdade golfbanor (för avstånd till greenen etc.)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
INgen än så länge Har precis börjat löpträna & tycker faktiskt att det är ganska trevligt, trots att senast jag sprang var nå´n gång i börnam av 2000-talet nr Bolaget var på väg att stänga...

Borde skaffa en bra löparklocka. Tips?
Hörde nå´n prata om en kombinerad löpar- & golfklocka. Finns det en så´n? Alltså både sensor GPS för löpning & GPS med inladdade golfbanor (för avstånd till greenen etc.)

Jag gillar Tomtom för dom väldigt tydliga siffrorna på displayen och att man kan lätt byta vilken data man ser i stora siffror. Det finns både Tomtom runner och multisport. Man väljer i menyn vilken "sport" man ska utföra, typ springa, cykla, springband, simma osv.

Man kan också lätt ta ut filer med data till datorn som man sen kan ladda upp på någon site, typ endomondo eller liknande.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kör en gammal garmin Forerunner.
Men på andra armen sitter allt som oftast en submariner.
/j
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har Suunto någon vettig löpklocka med pulsmätare?

Annars känns väl Garmin 310 XT som det generiska valet.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Både ambit2 och ambit 2s finns med HR-band. Finns även en schysst version med safirglas. Alla känns jäkligt trevliga om man gillar pulsklockor. Jag säljer grejorna i den butik jag jobbar i om du är intresserad.

Dom ska jag kolla in. Har dålig koll förutom på Garmins sortiment men inbillar mig att Suunto är roligare design-mässigt och som 'klocka' beaktat.

Jag kör en suunto ambit s2. Puls och gps. Ska gå att använda för cykling och simning också. Den vill gärna dela allt man gör via en social app men i övrigt är den bra.

Tack för tips. Delningen verkar inte så positiv dock! Man vill ju inte skryta med att man stått och flåsat och hostat ur sig lungan av trötthet efter halva passet liksom... :)

Har tröttnat lite på Runkeeper och skulle vilja få lite bättre överblick över tempot under passet. Svårt att köra t.ex. intervaller med en telefon.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Dom ska jag kolla in. Har dålig koll förutom på Garmins sortiment men inbillar mig att Suunto är roligare design-mässigt och som 'klocka' beaktat.



Tack för tips. Delningen verkar inte så positiv dock! Man vill ju inte skryta med att man stått och flåsat och hostat ur sig lungan av trötthet efter halva passet liksom... :)

Har tröttnat lite på Runkeeper och skulle vilja få lite bättre överblick över tempot under passet. Svårt att köra t.ex. intervaller med en telefon.

Delningen går att inaktivera, inga problem. Som apansson skriver finns ambit även i en lyxig variant i stål och safir, för finsmakaren...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Skx007. Gör ett underverk för den annars så dåliga power reservn. Min har tickat i två dagar trots att jag inte använt den regelbundet under dagarna.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Dom ska jag kolla in. Har dålig koll förutom på Garmins sortiment men inbillar mig att Suunto är roligare design-mässigt och som 'klocka' beaktat.



Tack för tips. Delningen verkar inte så positiv dock! Man vill ju inte skryta med att man stått och flåsat och hostat ur sig lungan av trötthet efter halva passet liksom... :)

Har tröttnat lite på Runkeeper och skulle vilja få lite bättre överblick över tempot under passet. Svårt att köra t.ex. intervaller med en telefon.

Testa endomondo då. Dom har samarbete med Garmin men man kan lätt ladda upp filer från klockan där.
 

KMS

Rolex
Har för mig att det finns nån gammal löpartråd här nånstans. Kommer inte ihåg vad den hette bara. Då som nu kör jag min Garmin Foreunner 305 och den är fortfarande katastrof-ful!:)
Men praktisk.
Hade jag köpt nåt idag hade jag nog tittat lite mer på Suunto tex.
 
Topp