• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för löparklockor?

Apansson

Torpare
Dom ska jag kolla in. Har dålig koll förutom på Garmins sortiment men inbillar mig att Suunto är roligare design-mässigt och som 'klocka' beaktat.



Tack för tips. Delningen verkar inte så positiv dock! Man vill ju inte skryta med att man stått och flåsat och hostat ur sig lungan av trötthet efter halva passet liksom... :)

Har tröttnat lite på Runkeeper och skulle vilja få lite bättre överblick över tempot under passet. Svårt att köra t.ex. intervaller med en telefon.
Suunto sitter skönt på armen, är mer som en riktig klocka jmf med garmins forerunners, har även 910an i butiken, den känns inte lika rolig som klocka. Sen är alla appar till suunto nice, och både Garmin och suunto har ju ant+ nu så de är kompatibla med varandra och tillbehör etc.
 
Självklart ROLEX!
image.jpg
image.jpg
 

Yo-han

Troll probationary
Springer man med automatare är man antingen nån slags hobbymotionär eller sån jävla elitlöpare att statistik för länge sen har spelat ut sin roll.
Jag kör garmin forerunner 910xt, tränar för mont blanc marathon så tränar stigning istf distans, 18000m+ elevation climb hitintills i år, och några mil vertikalt såklart.
 
Allvarligt talat. Jag orkar inte ens läsa alla inlägg. Jag kanske är arrogant, men spring hjärtat spring! Det är bara du som springer..,

Ok, lite på fyllan här ska erkännas. Det är alltså löparklocka som gäller.

Zzzzz

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
INgen än så länge Har precis börjat löpträna & tycker faktiskt att det är ganska trevligt, trots att senast jag sprang var nå´n gång i börnam av 2000-talet nr Bolaget var på väg att stänga...

Borde skaffa en bra löparklocka. Tips?
Hörde nå´n prata om en kombinerad löpar- & golfklocka. Finns det en så´n? Alltså både sensor GPS för löpning & GPS med inladdade golfbanor (för avstånd till greenen etc.)


Garmin Approach s4 borde göra det du söker!:)
 

Johanw

Cartier
Nike+ SportsWatch. Då jag loggat i Nike+ i fyra år så fick jag fortsätta på den utsatta vägen.

NIKE-SPORTWATCH-GPS-ANTHRACITE-RED.png
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Verkar vara en grym golf-klocka, men inte i kombination med löparfunktioner, så vitt jag kan läsa mig till i deras spec.
Har som sagt hört att det ska finnas en kombinerad!?!

Då var man lost.. Kan ju tipsa om en voice caddy på kepsen under rundan iaf, jäkligt praktisk liten sak!:) provade köra med den förra säsongen. Inte alls ivägen på något sett.
 

snajgel

Panerai
Sålde min garmin forerunner 310, springer nu utan klocka.
Men funderar över forerunner 220 eller 620..
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Prologue "Ur&Penn" klocka?
Fick den i en låda mixat klockskrot, men den fungerar utmärkt som skräpbeater!
Tidtagning till 1/20 sekund är också viktigt... :cigar:

prologue.jpg
 

vonhall

Rolex
Även jag kör med en Garmin forerunner 310XT och är väldigt nöjd! Vinner kanske inga stilpoäng på sitt utseende!
Lite OT i tråden för de som lägger in sin gpsdata till Strava. Vill man få ut lite mer statistik än vad Strava visar så finns http://veloviewer.com/ som är helt gratis. Nu är jag kanske sist på bollen men det får jag bjuda på i sådana fall :)
 
Topp