• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för löparklockor?

MJ24

Patek
2-Faktor
image.jpg
Började med en Garmin 305, men var tvungen att byte efter ett par år p g a lång uppkopplingstid och usel batteritid.
Nu kör jag med en Polar RC3 GPS.
När jag köpte den fanns inte mycket på marknaden med inbyggd GPS och bra batteritid.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
image.jpg
Började med en Garmin 305, men var tvungen att byte efter ett par år p g a lång uppkopplingstid och usel batteritid.
Nu kör jag med en Polar RC3 GPS.
När jag köpte den fanns inte mycket på marknaden med inbyggd GPS och bra batteritid.
Kollegan har Polar, har för mig dom har en rätt bra sida också där man laddar upp datan.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Hmm…kan jag det…så att jag kan få rutten plottad?
Jag är ingen expert men dom flesta av dessa klockor gör ju filerna .gtx, .tcx och .fit. Det brukar gå att extrahera dom på något sätt från klockan och ladda upp på till exempel Endomondo.

Men hur menar du att få rutten plottad? uttritad med km-markering eller?
 

WBergdahl

Panerai
Är du nöjd med den? Och vad använder du den till?

Är sugen, men tycker den är dyr.
Jag är riktigt nöjd!
Mest cykling, men lite löpning och vandring blir det också! Skidåkning kommer den att uppleva i vinter.

Ligger runt 4k med pulsband, mycket för att vara en träningsklocka, men inte mycket i andra förhållanden
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag är riktigt nöjd!
Mest cykling, men lite löpning och vandring blir det också! Skidåkning kommer den att uppleva i vinter.

Ligger runt 4k med pulsband, mycket för att vara en träningsklocka, men inte mycket i andra förhållanden

Låter bra! Gillar Fenixen. En av de frymmare GPS-klockorna.

Är dock sugen på Forerunner 225 med pulsmätning i armbandet så man slipper pulsbandet.

Men vi får se.
 

Yo-han

Troll probationary
Märkligt att det bara är en person som använder Garmin 910xt?
Den har allt man behöver. Skulle inte ens drömma om att ta på mig min vanliga klocka :-o
Kör 910xt men är redigt trött på den, har den mest för att kolla splittar numera och kör en iphone i vätskevästen simultant, för mycket meck med att ladda upp/använda tredjepartslösningar för att få upp passen på runkeeper.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag är ingen expert men dom flesta av dessa klockor gör ju filerna .gtx, .tcx och .fit. Det brukar gå att extrahera dom på något sätt från klockan och ladda upp på till exempel Endomondo.

Men hur menar du att få rutten plottad? uttritad med km-markering eller?
Med Garmin kunde jag se den rutt jag sprungit utritad på en karta och få information om tid, hastighet o s v för respekrive plats på kartan, något jag gärna skulle vilja ha igen.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag använder också som sagt Garmin 910 xt men jag laddar aldrig upp passen. Jag läser bara av klockan och skriver in värdena på jogg.se
 

Poppe

Cartier
Garmin 220 både GPS och pulsmätare. Funkar riktigt bra. Inte så flitigt använd dessvärre.
Samma här, har haft 220 ett år nu, används för sällan. Gjorde en spontanare och köpte en vivoactive här på KS. Fungerar hur bra som helst, inte lika spexxig som 220 men den kan även användas vid golf och som smartklocka(hyfsat i alla fall) Troligen behåller jag bägge två och har 220 vid löpning och vivoactive till resten.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Har min gamla Garmin 305 men är sugen på en nyare med inbyggd pulsmätare i klockan. Funkar det bra ni som har hunnit köpa nån av dessa?? Ett krav tiill är bluetooth så man lätt kan få in passen i nån app.....det saknar jag nu.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har min gamla Garmin 305 men är sugen på en nyare med inbyggd pulsmätare i klockan. Funkar det bra ni som har hunnit köpa nån av dessa?? Ett krav tiill är bluetooth så man lätt kan få in passen i nån app.....det saknar jag nu.
Vad är det som har inbyggd pulsmätare...för du menar utan bälte antar jag?
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
POLAR LOOP + H7 Pulsmätare. Funkar helt ok. Gillar webtjänsten där datan lagras. Fungerar perfekt som dagbok så att man har koll och dokumenterar kalorier, typ av träning mm.
11426522_415310081992821_1780672585_n.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Topp