• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: OT: Vad har ni för yrke?

Tänk fejkblod, AFA och tonåringar utan kunskap om parlamentarismen så grejar du det....

Komplettera med att tänka arga skåningar, järnrörssvingande essdeare och kommunpolitiker....

Är ju liksom ingen som gillar Miggan. Vi är för taskiga eller för mesiga beroende på vilken värdegrund man har. Förutsatt att man drar åt endera håll på skalan såklart....

Och inte finns det många kollegor som har sjyssta klockor heller....
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Sv: OT: Vad har ni för yrke?

MKRGG skrev:
Tänk fejkblod, AFA och tonåringar utan kunskap om parlamentarismen så grejar du det....

Komplettera med att tänka arga skåningar, järnrörssvingande essdeare och kommunpolitiker....

Om man räknar bort det där med skåningarna så låter det på pricken som Majorna i Göteborg! :mrgreen:
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Jobbar med marin teknik för offshore och större fartyg och är där operativ chef med luddiga arbetsuppgifter
 

Dykare

Breitling
Läser till civilingenjör inom industriell ekonomi, andra året.
På visitkortet står det dock internationell affärsman, kulturstrateg och estradör :cool:

Tämligen anonym på forumet, då jag sällan ger tangentbordet en omgång. Misströsta dock inte, jag hänger bakom kulisserna och läser allt!
 
Det står "CEO/Publisher" på mitt visitkort numera, är bla fd fotograf, reklamare, webbguru, utvecklingschef, marknadschef, förläggare, ansvarig utgivare, producent osv - men återfaller tillfälligt i de gamla yrkesrollerna när så krävs ;-)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Dykare skrev:
Läser till civilingenjör inom industriell ekonomi, andra året.
På visitkortet står det dock internationell affärsman, kulturstrateg och estradör :cool:

Tämligen anonym på forumet, då jag sällan ger tangentbordet en omgång. Misströsta dock inte, jag hänger bakom kulisserna och läser allt!

Trodde du var kungen, drottningen och hela jävla hovet på industriell ekonomi eller misstar jag mig?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Gavve skrev:
Dykare skrev:
Läser till civilingenjör inom industriell ekonomi, andra året.
På visitkortet står det dock internationell affärsman, kulturstrateg och estradör :cool:

Tämligen anonym på forumet, då jag sällan ger tangentbordet en omgång. Misströsta dock inte, jag hänger bakom kulisserna och läser allt!

Trodde du var kungen, drottningen och hela jävla hovet på industriell ekonomi eller misstar jag mig?

+1. Angels never die.
 

Ajax

Omega
Skulle vilja tillägga att jag jobbar på att bli lottomiljonär. Räknar med att kunna titulera mig det snart.
 
  • Like
Reactions: Gio

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eric Jajjamensan P skrev:
Jag har inget jobb. Jag får betalt för min livsstil. Avlönas av er via en av Sveriges mest älskade och respekterade myndigheter.

Du spelar alla instrumenten själv på Statens Musikverk. Och basfiol å flöjt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
RicVin skrev:
Men varför svarar du inte på mitt rop på hjälp när det gäller att köpa ny Panna? Alltså stekpanna eller gryta egentligen..
Nu är risken överhängande att frugan får sin vilja igenom och det blir en sån där Le Cröseus eller vad det nu var.. :eek:

På visitkortet står det, Sr. Sales Representative Nordics, Distribution! Och Jaa jag var tvungen att läsa på kortet innan jag skrev... ;)
Aurum skrev:
Social media manager på världsledande smålänskt tillverkande företag inom stekbranschen...

Eller ja, studerar maskin på Chalmers är väl den huvudsakliga sysselsättningen.
Skrik högre, hör dig inte... Men om frugan vill laga mat på glas kan hon la köpa ett sådant där genomskinligt glas?
 

meo_swe

Audemars
Eric Jajjamensan P skrev:
Jag har inget jobb. Jag får betalt för min livsstil. Avlönas av er via en av Sveriges mest älskade och respekterade myndigheter.
Försvarsmakten?
SSGninja?
Radiotjänsten?
Läkemedelsverket?
Tillståndsmyndigheten?

ÄR DET DU SOM KLIPPER FOLKS UTSKÄ'NKNINGSTILLSTÅND?!?!
 

naggge

Panerai
Byggnadsingenjör hos ett av Sveriges största bygg- och anläggningsföretag med titeln projektledare på visitkortet. Detta är oftast ganska långt ifrån sanningen. Ibland ganska nära.

Gör dock ingenting som är direkt byggrelaterat utan sitter mest vid en dator, i möte eller håller interna utbildningar.
Vet faktiskt inte själv hur jag ska förklara vad jag gör så jag hoppar det.
 

Dykare

Breitling
Fryken skrev:
Gavve skrev:
Dykare skrev:
Läser till civilingenjör inom industriell ekonomi, andra året.
På visitkortet står det dock internationell affärsman, kulturstrateg och estradör :cool:

Tämligen anonym på forumet, då jag sällan ger tangentbordet en omgång. Misströsta dock inte, jag hänger bakom kulisserna och läser allt!

Trodde du var kungen, drottningen och hela jävla hovet på industriell ekonomi eller misstar jag mig?

+1. Angels never die.
Hehe - stämmer mycket väl, mina herrar! Dessvärre känns det lite väl uppstudsigt att sätta en sådan sak på visitkortet..

Forever Angel!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Knegar IT på ett medelstort konsult och Outsourcing-bolag, Service Delivery Manager står det när jag skickar mail!
 
Topp