• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni runt klockhandleden?

Vad har ni runt handleden?

  • Bara klockan

    Röster: 181 93.8%
  • Diverse armband

    Röster: 7 3.6%
  • Allt jag kan hitta i byrålådan.

    Röster: 5 2.6%

  • Totala väljare
    193

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Bara klocka. Är inte band-typen även om det kan se snyggt ut på bilder man se här.
Andra handleden är helt tom.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Sällan. Väldigt sällan.
 

Bilagor

  • Screen Shot 2016-05-19 at 19.30.11.png
    Screen Shot 2016-05-19 at 19.30.11.png
    389.1 KB · Visningar: 213
Senast ändrad:

Riley

Panerai
Bara klockan.
Men av wristshotsen att döma så tycker jag att folket här matchar sina klockor och armband rätt snyggt.
 

Wiliamo

Panerai
Har ibland på mig några armband från Kristian Haagen men i ärlighetens namn bär jag inte upp det en tiondel lika snyggt som han gör:
image.png
 

Glusch

Cartier
Händer väl till och från att jag kan ha enkla läderarmband eller ett fuck-cancer-armband eller dylikt. Händer väl egentligen aldrig längre att jag har fler än ett. Tycker de kan fungera som snyggt komplement till en klocka och att de till och med ibland kan förhöja upplevelsen av klockan.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Fnissar alltid när jag läser att folk är rädda att repa klockan...
Att inte alla gillar armband är ju däremot en självklarhet.
Vad är det som är roligt? Jag köpte en Shogun av en kille, klockan är i titan med Diashield-behandling. Den var i nyskick. Bortsett från boettsidan mitt emot kronan. Där var den rätt repig. Killen sa att han fått höra att behandlingen var failsafe så han hade kört med armband. Så var inte fallet... Har man plast, läder eller tyg armband är risken liten så länge de är rena. Samlar de på sig skit lär det bli märken. Kör man med metallarmband, räkna med att spår kommer att synas förr eller senare.
 

Mr Chance

Kalmar
Vad är det som är roligt? Jag köpte en Shogun av en kille, klockan är i titan med Diashield-behandling. Den var i nyskick. Bortsett från boettsidan mitt emot kronan. Där var den rätt repig. Killen sa att han fått höra att behandlingen var failsafe så han hade kört med armband. Så var inte fallet... Har man plast, läder eller tyg armband är risken liten så länge de är rena. Samlar de på sig skit lär det bli märken. Kör man med metallarmband, räkna med att spår kommer att synas förr eller senare.
Det roliga? Klockor är bruksföremål, inga prydnadsgrejer vilket innebär att repor och märken är oundvikligt. Släpp sargen och kom in i matchen!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hade en period med minst två armband men är nu inne i en watch only-period.

På Insta kan man se många exempel på folk som inte vet vad måttligt är :confused:
 
Topp