• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni runt klockhandleden?

Vad har ni runt handleden?

  • Bara klockan

    Röster: 181 93.8%
  • Diverse armband

    Röster: 7 3.6%
  • Allt jag kan hitta i byrålådan.

    Röster: 5 2.6%

  • Totala väljare
    193

oystercase

Cartier
Ibland har dottern pärlat ihop något som får sitta på en stund.;)
image.jpg
Schysst strap. Sån vill jag ha till min Panerai. Var kommer den ifrån?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Har inte det längre med tanke på repor/hairlines som uppkommer i samband med att ha pärlarmband på samma arm som klockan.
 

Daniel J

Omega
Äger inget armband, kommer aldrig att äga ett armband.

Klockan är enda assesoaren jag bär.

Klockan kommer aldrig att pimpas med diamanter etc.

Min idealklocka är Rolex Day Date gulguld med svart alt champangetavla.
Sportsr en Omega PO 8500 XL tills dess.

Kanske en generationsfråga, 43år gammal
 

månljus

Panerai
Blir bara klockan för mig. Tycker verkligen inte att det ser bra ut att ha det på något annat sätt och då är jag ändå ingen gubbe.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
enbart klockan, som många sagt tidigare, man är ju lite nervöst lagd, man kan ju riskera att repa dyrgripen
 

robinm85

Breitling
Finns det någon svensk återförsäljare eller lknande av armband som ovan? Tänker mest de enkla mest basic-tygarmbanden.
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Har också letat lite faktiskt, något som inte riskerar att repa/skada klockan men alltid är det nån månsten, metallspänne eller nåt annat som gör att det går bort och nu har jag nog vant mig vid watch only även om man ser nån snygg bild emellanåt med klocka + armband.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Inget på klocksidan, gärna något på andra sidan.
Bra att denna tråd påminner mig om att jag måste köpa ett nytt, det gamla har gått sönder och är slängt!
 

Bjornvon

Omega
Har också letat lite faktiskt, något som inte riskerar att repa/skada klockan men alltid är det nån månsten, metallspänne eller nåt annat som gör att det går bort och nu har jag nog vant mig vid watch only även om man ser nån snygg bild emellanåt med klocka + armband.
Vacker läckerbit du har på armen där på din profilbild ;):D
 
  • Like
Reactions: SCM
Topp