• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad heter de två Speedmaster-modellerna?

Räven

Cartier
Jag har halkat dit och blivit en speedfreak. Datum är dock ett måste i mina ögon. Vad heter de här två gynnarna?

9u5areju.jpg


e5yvasub.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Första är en Speedmaster Moonwatch Co-Axial 311.30.44.51.01.002

Andra ser ut att vara en Speedmaster Date 3210.50.00
 

paradis

Audemars
Speedmaster Moonwatch Co-Axial 311.30.44.51.01.002 billigaste på Chrono24 , är 43.000 ny,hur mycket kostar den då här ?
 

fc2

Rolex
Läs på om den andra varianten, den som är otroligt eftersökt bland vintagefans idag. Många har felaktiga tavlor eftersom Omega slutat sätta dit korrekt tavlor när de är i Bienne för service, tror de sätter dit en variant på Mk IV-tavlan. Den första, som är co-ax, är överskattad om du frågar mig och kommer om 10 år bara vara en Speedmaster i mångden medan 376.0822 av många anses vara den bästa Speedmastern någonsin (personligen håller jag inte med.) Däremot vet jag inte hur lättservade dessa 1045 (5100)-verk är idag. Omega tar väl an de men då får man hosta upp.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Vill du ha med datum så finns ju denna också, 311.30.44.50.01.002. Billigare än 9300 och inte lika tjock.
31130445001002-20.png
 

Daniel J

Omega
Man lurar sig lätt på tjockleken på 9300 versionen.
Själva boetten är normaltjock vilket gör att klockan upplevs som betydligt tunnare än vad skjutmåttet visar.

Min PO XL 8500 är brutalstor om man jämför.

Är man intresserad så skall man absolut åka till AD och prova.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Man lurar sig lätt på tjockleken på 9300 versionen.
Själva boetten är normaltjock vilket gör att klockan upplevs som betydligt tunnare än vad skjutmåttet visar.

Min PO XL 8500 är brutalstor om man jämför.

Är man intresserad så skall man absolut åka till AD och prova.

Du har rätt att det höga boxade safirglasen (fram och bak) optiskt ger illusionen att klockan inte är så farligt tjock. Jag tyckte dock det märktes tydligt vid användande att klockan är too fat.

smp9300_7_659.jpg


Vad jag förstår så har de ändrat lite på profilen av det bakre glaset och sidorna är inte längre lika skarpt rätvinkliga. den är lika tjock dock.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Mycket riktigt moddade man baksidan på 9300-Speedyn lite - och det gjorde faktiskt större skillnad än jag trodde. Det är fortfarande en grisjävel, men klart mer bärbar än första årgången.
 
Topp