• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad i He......!!

Målarn

The Steak
Som ni kanske vet så sålde jag klockan till David Bui som är ägare/delägare på Honolulutime Company i Hawaii.

Men fick dehär mailet nyss av honom.....

Hi Jesse the watch arrived after I left my shop. My father took a quick look at it, it looks like serial numbers on the case are gone? That's what he told me by phone today. Can you confirm if you are aware of this? You stated it was serviced by omega recently do you have any of those papers for the service? Please let me know. Ill take a look in person tomorrow when we open. ThanksAloha, from my iPhone David

Så när klockan blev servad i Schweiz förra året vad vare som hände egentligen då?!
Är det inga serienr på klockan pga att jag fick nytt boett vid servicen eller vad tror ni??
Måste nog ta och ringa Eriksons Urhandel idag..

Ingen rolig dag nu!

Ha en trevlig fredag// Målarn
 

Ricrob

Patek
Ouff, vilket taskig start på dagen! Menar du att du fick en ny boett i homogen 18k på servicen?

Håll oss underrättade och lycka till!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Visst var du ägare när den servades? Måste ju finnas papper/ kvitton? Fick inte David Bui dem?
 

Målarn

The Steak
Ricrob skrev:
Ouff, vilket taskig start på dagen! Menar du att du fick en ny boett i homogen 18k på servicen?

Håll oss underrättade och lycka till!

Kan vara så, just nu har jag Ingen aning min vän :( !!

Nytt mail..

Jag skrev tillbaka till han att jag måste kontakta Eriksons Urhandel här osv att detta måste redas ut NU!!

Ok yea see what they say. Idk yet because my father looked at it. I will check tomorrow when I get in. Need to find out if this case does indeed originally have serial numbers or not. Because usually on these omegas it's on the lug area, really small numbers. Ill let you know tomorrow when I take a look thanksAloha, from my iPhoneDavid
 

max

Dancing Queen
Finns väl bara serienummer på 7ans lugg på dedär? Eller är jag ute och cyklar som vanligt?
Skulle tro att fadern helt enkelt har tittat på fel ställe.
Lycka till, aldrig kul med strul vid försäljning.
 

Målarn

The Steak
+ jag värderade klockan efter service!!
Det står ju t.o.m serienr på den, har ju mailat han bilderna på papprena sen innan..
 

Målarn

The Steak
Johan M skrev:
Utbytesboetterna har inga serienummer på bandhornet.

Av vilken anledning skulle boetten bytas?

Boetten hade fått en riktigt hård smäll av förra ägaren, så det va en liten grop vid kl 10..
Den skulle störa klockans funktion så därav boettbyte.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kanske står i tråden men visste köparen att boetten var utbytt? Om ja så borde servicepapper från Omega duga. Om nej så får du nog förbereda dig på att ta tillbaka klockan.
 

naggge

Panerai
Hoppas det löser sig. Har Kaplans hittat serienummer så bör det ju inte vara några probs. Låter ju nästan som David själv anar att hans farsa kollar fel så det är säkert bara gubben som behöver nya glasögon.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Håller tummarna att detta löser sig så smidigt som möjligt. Låter dock lite konstigt om du skulle få en ny boett i solitt guld för 12k (om jag inte missminner mig).
 

Målarn

The Steak
Tack alla ni för stödet :)!!
Per japp han vet Allt som gjorts med klockan.. Pratade med David i en hel månad innan affären gjordes.

Ringde upp Eriksons Urhandel precis, dem skulle återkomma snart med besked om boetten/serienr osv.. informerar mer när jag vet mer själva..
 

Målarn

The Steak
leben skrev:
Håller tummarna att detta löser sig så smidigt som möjligt. Låter dock lite konstigt om du skulle få en ny boett i solitt guld för 12k (om jag inte missminner mig).

Egentliga priset blev över 45.000kr men jag vägrade betala efter att den redan vart på service i 2,5månad för priset jag fick innan på 12.600kr. Boetten skulle egentligen ej bytas utan skulle vara som en skönhetsfel enligt Omega.. men efter att dem börjat jobba på klockan så ändra dom sig att boetten oxå måste bytas annars skulle klockan ej funka som den ska.
Eriksons Urhandel fixade så att Omega stog för resten av summan själva för det var deras miss från början.


sorry för snabba svaret med säkert skrivfel.. sitter o blir tatuerad samtidigt :)
 

Johan M

Cartier
Nja, alltså, som jag skrev innan så har inga utbytesboetter från Omega några serienummer på bandhornet. Att Kaplans sett serienummret beror nog på att klockan har en glasbaksida (enligt värderingsintyget).

Det finns alltså både fördelar och nackdelar att byta boetten på moderna Omega. Jag tycker att det var bättre när de inte hade några serienummer på bandhornet.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Målarn skrev:
Tack alla ni för stödet :)!!
Per japp han vet Allt som gjorts med klockan.. Pratade med David i en hel månad innan affären gjordes.

Ringde upp Eriksons Urhandel precis, dem skulle återkomma snart med besked om boetten/serienr osv.. informerar mer när jag vet mer själva..
Då borde det inte vara några problem oavsett om de hittar ett serienummer eller ej. Inte direkt ditt fel om Omega inte längre har serienummer på serviceboetter. Omega borde också kunna styrka detta och bekräfta vad de gjort med din klocka.

Hoppas det löser sig snabbt.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Nu kanske jag svär i kyrkan, men gör det verkligen något om det saknas serienummer på boetten? Historiken och orsaken är ju helt klart känd till varför det i så fall saknas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rber skrev:
Nu kanske jag svär i kyrkan, men gör det verkligen något om det saknas serienummer på boetten? Historiken och orsaken är ju helt klart känd till varför det i så fall saknas.

Det borde inte göra ett skvatt om man har papper från Omega som bekräftar det. Kruxet är att få fram dessa.
 

Johan M

Cartier
Att boetten blivit utbytt borde stå i servicepappren och att Omega inte har serienummer på utbytesboetterna borde köparen själv kunna verifiera med en auktoriserad handlare.
 

Målarn

The Steak
Va förbi Eriksons nyss och där säger dem att serienumret skall finnas på insidan av klockan, för att se numret måste han öppna klockan..
Så meddelade det till David Bui och fåse när han väl vaknar och öppnar klockan så borde han hitta serienumret!! :)

Detta skrev han innan jag skrev till honom ang. serienumret på insidan. Verkar ju vara farsan som är lite ute och cyklar hahah :D

Ok no prob. My father is probably blind as shit by now and can't see the numbers...haha ill take a look and let you know in the mornig.

Aloha, from my iPhone
David
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kanns som at det kommer losa sig! Nice!

Halsningar fran Barcelona!
 
Topp