• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad köper jag för 130 tkr? 1-2 klockor.

berg35

Omega
En Nautilus, Ingenieur eller AP RO för 120 tkr och sedan en Sinn U1 för de tillfällen man inte vill vara försiktig.
 

Galaxy

Rolex
I min värld är den där tingesten ett skämt. Men kul tanke! :)

Förstår vad du menar, men här har du en klocka som torde falla samtliga i smaken, AP 15300or... :)
15300OR_00d088CR_02.jpg
 

Sputniq

Panerai
Förstår vad du menar, men här har du en klocka som torde falla samtliga i smaken, AP 15300or... :)
15300OR_00d088CR_02.jpg

Allt annat än länk på Royal Oak samt Nautilus borde vara direkt straffbart.

OnT så hade jag satsat på något annat än Rolex. Möjligtvis AP RO men om jag hade haft dom pengarna hade jag lagt dom på något mycket mer unikt och i min mening därmed lite roligare (även om RO är väldigt vacker).

http://www.hodinkee.com/features/three-on-three-manual-dress-watch

Där har du tre riktigt bra förslag alla tre, men för att inte göra användandet så snävt skulle jag säga F.P Journe Chronometre Blue. Riktigt cool klocka från ett företag som inte ens gör 1/100 så många klockor om året som Rolex. Bra blandning mellan dress och vardag utan att sticka ut, flyger under radarn samt ett synligt in-house urverk som är helt otroligt.

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Sputniq

Panerai
Måste kort rätta mitt inlägg, F.P Journe gör inte ens 1/1000(!) så många klockor som Rolex gör per år ska det stå.
 

Sputniq

Panerai
Haha ja mycket möjligt...är nog för att jag är en sucker för bruna+guld. Tycker helguld blir för "mycket" på något sätt. Men jag märker att jag är ganska ensam om den åsikten här inne då det dinglar helguld överrallt :D

Håller med om att brunt läder samt guld (gärna rosé) är en grym kombination, men halva grejen med RO'n är länken :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
RO i rosé på länk blir lite utanför budget tyvärr
 

Icaras

Rolex
Ta steget och bli bland de första på forumet som köper en VC. Är andrahandsvärdet för lågt så är det inte annat än att köpa en ännu dyrare modell begagnad.

Tycker Overseas ser rikigt grymma ut! :)
 
Topp