• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad köper man för skoj för 5 papp

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Inga förespråkare av Omega?

Jag gillar såna här tavlor!

ysy6e9e5.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

F-L-P

Panerai
Har främst sett sånadär tavlor på railmasters och seamaster 300 (o nya PO). dom kostar mer än 5k.

Omega loggan ser lite freaky ut, redial eller är den legit? Någon med koll?

/F-L-P
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Omega railmaster måste ju vara den snyggaste Omegan någonsin, men som sagt dyrare och dessutom svåra att hitta.
9803-Omega.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Ålrajt! :) Vad är ditt förslag då?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Om det är en beater (renovering, bilmek, sport) du är ute efter tycker jag en SKX007/009 räcker gott o väl om du vill ha något mekaniskt.

Har bara testat Golden eye och Helson Sharkmaster i dykarsegment runt 5k och rekommemderar ingen av dom.

Har inte testat någon av nedanstående så jag kan inte säga något gällande kvalitet utan endast försökt hitta något som matchar din beskrivning.

Dykare: Tärnan Oceanographer, Marathon SAR, Omega Seamaster 120 (men den har du ju själv redan nämnt)
Kronograf: Finns en hel uppsjö av 70-tals kronografer men tror inte du hittar någon nyservad för 5k
Dress: 50-tals Heuer, Omega Pie-Pan, Dynamic eller CK 2938,


Skulle själv valt någon av de som finns under "Dress" eller Seamaster 120 om jag skulle köpt något just nu.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Mycket najs Vad vet vi om herr Judit och vad säger expertisen om klockan?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Bra fråga - jag undrar oxå hur deras varor är. De har nog en urmakare som snyggar till klockorna inför en försäljning. Den ser ju rätt trevlig ut, men jag är ingen expert på gamla Omegor

Vi får pinga Ariste och höra...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Om det är en beater (renovering, bilmek, sport) du är ute efter tycker jag en SKX007/009 räcker gott o väl om du vill ha något mekaniskt.

Har bara testat Golden eye och Helson Sharkmaster i dykarsegment runt 5k och rekommemderar ingen av dom.

Har inte testat någon av nedanstående så jag kan inte säga något gällande kvalitet utan endast försökt hitta något som matchar din beskrivning.

Dykare: Tärnan Oceanographer, Marathon SAR, Omega Seamaster 120 (men den har du ju själv redan nämnt)
Kronograf: Finns en hel uppsjö av 70-tals kronografer men tror inte du hittar någon nyservad för 5k
Dress: 50-tals Heuer, Omega Pie-Pan, Dynamic eller CK 2938,


Skulle själv valt någon av de som finns under "Dress" eller Seamaster 120 om jag skulle köpt något just nu.

Nä, beaters har jag redan, Seikodykare likaså, vintagesub (flinga) täcker upp mögelbehovet.

Omega och Tissot ligger mig varmt om hjärtat.



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Släng på ett lädernato eller ett vanligt nato så har du en skön sommardinka!

Go Scaramanga, go !!!

Speed-Racer-Mach-Go-Go-Go-Hardcover-Box-Set.jpg
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Nä, beaters har jag redan, Seikodykare likaså, vintagesub (flinga) täcker upp mögelbehovet.

Omega och Tissot ligger mig varmt om hjärtat.



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Återigen, har du testat certina ds action diver?:) du får en ny för 5200 pix:)! Riktigt mycket klocka för pengarna.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hur länge hade du den? Jag har förstått att det är svårt att få fram det gröna i tavlan, något + och - med den?
Hade den bara 2 månader eller så. Mitt problem var att jag redan hade Sumon som stryktålig vardagsklocka. Eftersom SARBen inte hade en skråma så ville jag inte slita på den. Nu i efterhand så inser jag att det är den jag borde behållit och Sumon som skulle ha fått lämna ändå.

Kan nog inte säga något negativt egentligen. Trevlig flytande bezel. Riktigt bra finish som inte alls ska jämföras med SKX (dessutom bärs den mycket smidigare än SKX). Satt på Oysterlänk som var riktigt trevlig och med det sjystare 6R15 verket med hack och wind. Och ja, den gröna färgen går inte att fånga på bild.

Du hittar en ny för 4k exkl moms och tull. Jag släppte min för 3k komplett och i absolut nyskick tidigare i år.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vet inte om denna är kosher - men du får en femhundring över för nytt läderband alt. lite grogg

http://herrjudit.se/sv/kategorier/accessoarer/klockor/omega-seamaster-de-ville-1960-tal-1.html
Jag kan inte uttala mig om herr Judit men jag skulle inte köpa en Omega med den taveldesignen, är oerhört skeptisk till den och har försökt leta i gamla kataloger och annonser efter den utan positivt resultat. Jag försöker bygga upp en komplett samling av alla tavelvarianter på modellen Seamaster 600 och har stött på denna design otaliga gånger - från Asien. Har sett den i en bok från Asien men litar inte på den källan.
Det känns tryggt att se att även Aurum oroar sig för denna tavla, men han kanske vet att det funnits äkta Seamaster 30 och 600 med denna taveldesign - något han gärna får utveckla i så fall.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sorry för kapning av tråden lite grann - är det nån som handlat från Herr Judit? Skulle vara intressant att höra en bedömning av deras sortiment, vissa tavlor (tex Omegor) ser ju så jäkla "rena ut" - nästan oanvända

16041910-origpic-1d9a43.jpg
 
Topp