• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad köper man för skoj för 5 papp

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu är jag butikschef för vår butik på sibyllegatan, och dessa klockor säljs via vår andra butik. Jag är tyvärr inte ansvarig för inköp av klockor men vet att vi köper via pålitliga kanaler. Men om någon har några funderingar eller synpunkter, skicka gärna PM!
Lite ärligare beskrivningar tycker jag att man kan erbjuda kunderna. Är tavlan ommålad borde det stå.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Lite ärligare beskrivningar tycker jag att man kan erbjuda kunderna. Är tavlan ommålad borde det stå.

det tycker jag också, men eftersom jag inte har köpt in klockan eller har den kunskapen så blir det svårt för mig att ge något svar. Jag har framfört detta till ansvarig som ska kolla närmare på modellen! Tack för skarpa ögon
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
det tycker jag också, men eftersom jag inte har köpt in klockan eller har den kunskapen så blir det svårt för mig att ge något svar. Jag har framfört detta till ansvarig som ska kolla närmare på modellen! Tack för skarpa ögon
Förstod hur det stod till, men tänkte att du kunde framföra det till ansvarig. Har inte detaljstuderat alla ur men tex. Lemaniakronografen ser tveksam ut den med. Tycker det är trevligt att det erbjuds vintageur till "vanligt" folk så anmärkningen var i all välmening.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Förstod hur det stod till, men tänkte att du kunde framföra det till ansvarig. Har inte detaljstuderat alla ur men tex. Lemaniakronografen ser tveksam ut den med. Tycker det är trevligt att det erbjuds vintageur till "vanligt" folk så anmärkningen var i all välmening.

Det är framfört! Tack för all respons!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tack för tipset Fabian, lite kul trots att den är ny :)

Den här då? Hittepåtavla?

3esa5eha.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tudor Prince Oysterdate, vad säger församlingen om dessa? Finns ju mängder på EBAY. Nåt särskilt man ska hålla koll på?

7yvusyne.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
  • Like
Reactions: m_s

durutti

Cartier
Tycker inte Combat Sub är ett bra sätt att spendera 5k. Själlös klocka med en överdimensionerad krona som borrar sig in och skaver i handen.
Du kan lika gärna åka till Malmskillnadsgatan och spendera pengarna om det är utslag och skavsår du är ute efter.

Låter lite bitter men jag är en allätare vad det gäller klockor och detta är enda klockan jag känt en omgående besvikelse över då jag trädde den på handleden. Den gör sig bra på bild i jämförelse med övriga klockor i samma prissegment men det räcker inte för min del.
Håller inte med! Äger ett par stycken och använder mina frekvent utan några som helst problem. Kronan är normalstor för en diver men klockan väger inte så mycket så den har inte en chans att borra sig in i handleden. Min uppfattning i alla fall.
 
Topp