• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad köper man när inget riktigt känns rätt?

alfgren

Rolex
2-Faktor
Zenith Pilot har jag tittat på. Fantastiskt vacker! Men är det nåt kul i urtavlan eller är den slät svart?
 

JayJay

Rolex
En 116000 med ngn av de smaskiga tavlorna som kom förra året? Eller varför inte va lite ball och köra på ngn smaskig GS... Finns ju kvartsare som startar söder om 20k.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Utseendemässigt är denna väldigt lik vad jag letar efter. Men den är närmast gigantisk med 43x15mm :(
20121108_2808849.jpg[img]
 

ScubaKing

Audemars
Jag skulle säga du ska strunta i att köpa en klocka just nu. Du har precis gjort dig av med två riktigt fina klockor som inte gjorde dig nöjd. Troligen kommer inte nästa göra dig speciellt nöjd heller, i alla fall inte några veckor efter köpet.
Mitt råd är att strunta i klockor för ett par sex månader och syssla med någon annan hobby. Se sedan när du börjar sakna klockor igen efter något du har behov av och något du kan ha glädje av. Nöjd dig sedan med denna och sluta flippa.
 

Rivalen

Rolex
En RootBeer (går väl att ta bort bubblan eller byta originalglas?) och en Speedy 3572.50. Kan sträcka budgeten något.

En RB när man tittar på den känns kanske inte rätt. Enligt homeopatprincipen lika botar lika borde den vara perfekt för den som tyckeratt inget känns rätt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har du prövat Omega AT 38.5mm? Schysst taveleffekt, ingen bubbla över datumet, ganska klassisk look och sitter bra även på tunna handleder. :)
Två bilder på min!
image.jpg
image.jpg


Sjukt snygg! Ett billigare alternativ, nej det är inte alls lika roligt men kanske för stunden medan man letar den perfekta (fast den är schyst som fan i sin prisklass) är seiko sarx015. Mkt liv i den tavlan, grå-svart-brun och med mönster. Passar perfekt på gummi. Finns även i vitt.

DSC_0002_zps28c0e3f4.jpg

http://i687.photobucket.com/albums/vv236/jockinho/DSC_0002_zps28c0e3f4.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag skulle säga du ska strunta i att köpa en klocka just nu. Du har precis gjort dig av med två riktigt fina klockor som inte gjorde dig nöjd. Troligen kommer inte nästa göra dig speciellt nöjd heller, i alla fall inte några veckor efter köpet.
Mitt råd är att strunta i klockor för ett par sex månader och syssla med någon annan hobby. Se sedan när du börjar sakna klockor igen efter något du har behov av och något du kan ha glädje av. Nöjd dig sedan med denna och sluta flippa.
Bistra ord på ett klockforum ;) Men antagligen sant. För övrigt är det inte 2 klockor som lämnat utan snarare 6st senaste året. :bag:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sjukt snygg! Ett billigare alternativ, nej det är inte alls lika roligt men kanske för stunden medan man letar den perfekta (fast den är schyst som fan i sin prisklass) är seiko sarx015. Mkt liv i den tavlan, grå-svart-brun och med mönster. Passar perfekt på gummi. Finns även i vitt.
http://i687.photobucket.com/albums/vv236/jockinho/DSC_0002_zps28c0e3f4.jpg


Hade en vit tidigare så jag har vandrat den vägen redan. Oklart vad jag riktigt saknade där men kanske främst "själ"?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
En RootBeer (går väl att ta bort bubblan eller byta originalglas?) och en Speedy 3572.50. Kan sträcka budgeten något.

En RB när man tittar på den känns kanske inte rätt. Enligt homeopatprincipen lika botar lika borde den vara perfekt för den som tyckeratt inget känns rätt.


Speedyn saknar väl datum? Annars är det rätt i det mesta.

Rootbeer kan jag inte bestämma mig runt. Gillar urtavlan, men är tveksam till 50/50 bezel. Sedan är väl alla begagnade och jag har kanske inte nämnt det men jag ogillar repor och "patina" så in i norden. Ju nyare desto bättre. Har ingen koll på Rootber men alla är väl 10+ år gamla minst?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
En WZ0041DV kostar dig 3 500 kr + en resa till japan. Finns även modell med blåtavla, svart tavla ingendera minns jag namnet på. Finns även med vit tavla men betvivlar att den är sunburst.

image.jpg


Sådär nu har jag gjort den obligatoriska Orient reklamen ;)
 

Rookien

Panerai
Tänkte också direkt på Omega AT, en av de snyggaste klockorna rakt igenom tycker jag, otroligt liv och djup i tavlan. Det enda att anmärka på är just som tidigare nämnt, höjden.
Den blir helt enkelt för hög och oproportionerlig.
 
Jag är själv väldigt sugen på den här. En Longines Heritage 1954 Chronograph 40mm. Ska ta mig iväg till en AD nästa gång jag åker hem till kungliga hufvudstaden.
image.jpg

Beställde en sådan igår efter att sett den här! Har varit sugen på en panda länge men inte varit så sugen på att betala 25 för en speedmaster från 2008 utan box och papper och med okänd servicehistorik
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du fortfarande inte köpt något? Har ju gått flera veckor ju. Jag tror du helt enkelt är botad. :D
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det går sisådär. Slår i någon slags mental tröskel nu att lägga massor med cash om jag inte absolut "vill" ha en klocka. Att bara kolla tiden är ju inte riktigt motiv nog att lägga stora pengar egentligen. Det är 99% känsla som ska till. Har inte nått dit än på en ny klocka.

Beslutet skulle underlättas om nån slog till mm Sumo ute på KS men den duger tydligen inte för herrskapet. :arghh:
 
Topp