• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad köper man när inget riktigt känns rätt?

alfgren

Rolex
2-Faktor
Om du som jag ofta håller klockan lite i vinkel så skymmer bubblan mer. Jag ogillar att behöva vrida upp handen så mycket att titta rakt ovanför klockan.
 

JohnFors

Omega
Har heller aldrig förstått den där datumbubblan, man behöver väl bara kolla datumet 1 gång per dag om man inte rökt hasch halva livet. Och då krävs knappast ett förstoringsglas för att man ska se det så fort som möjligt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har något att säga om Alpina? Rent designmässigt träffar den rätt på många punkter och är 41,5mm stor. Vet dock noll och ingenting om märket och man ser dem aldrig här.
3017962gross.jpg



Alpina är väl ytterligare ett avsomnat märke som man skakat liv i med ny regi om jag inte mins fel. Jag har haft ett par Alpinor, gillar en del av deras modeller. Gillar exempelvis detaljen att de ofta har svart rotor.

Kvalitetsmässigt har de jag har haft varit bra, välskruvat utan att det känns exceptionellt. Men i paritet med annat i prisklassen. Det är dock ingen klocka jag skulle betala listpris för...känns som en klocka man kan fiska upp hyfsat billigt på ebay och liknande.

Den kanske vore ett bra alternativ för dig just nu, ett hyfsat odyr dinka från b-listan att beta av i väntan på att den rätta som kittlar mer ordentligt dyker upp. ;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tack för info om Alpina!

Den kanske vore ett bra alternativ för dig just nu, ett hyfsat odyr dinka från b-listan att beta av i väntan på att den rätta som kittlar mer ordentligt dyker upp. ;)


Men det låter ju rationellt och förståndigt? Det är väl inte därför vi är här. ;)

För övrigt har jag under tiden denna tråd legat och mörat sig skaffat både båtplats och blivit intresserad av att eventuellt bygga hus. Inte bra för klockkontot...
 
Topp