Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad kallas detta klockarmband?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tom, 31 augusti 2016.

1. Tom
    Trådstartare

Tom Torpare

Från:
    Stockholm
    Hej!
    Jag har letat efter detta klockarmband (se bifogade filer) i ett par månader både i Sverige och under semestern i Spanien. Hittade ett där, men urmakaren förklarade på tragglig engelska att dessa är väldogt svåra att hitta numer. Så nu vänder jag mig till Klocksnack, och tackar på förväg för att dessa forum finns.

Min fråga är alltså om någon har sett eller har koll på läderarmband av denna typ? Det är alltså en klick-knapp som spänner fast bandet, har hittat några liknande där det mer är en slags järnnit som förs genom en ögla (kallade button stud straps). Men de är alltså inte av intresse. All hjälp uppskattas!

MVH

Bifogade filer:

Noxin gillar detta.
  2. Vaajkan

Vaajkan Stadsbo

Från:
    Köping
    Fint! Är också nyfiken :) Kan tyvärr inte hjälpa dig men återkom gärna om du hittar något!
    Annars har vi ju @cheepo63 som kanske skulle kunna hjälpa dig? :)

3. Tom
    Trådstartare

Tom Torpare

Från:
    Stockholm
  4. San15

San15 Bonde

Från:
    Medelpad
  5. Vaajkan

Vaajkan Stadsbo

Från:
    Köping
    Kul att du hittade! Ska du beställa något? :)
    Jag beställer nog ett men jag tänkte om du beställer ett så beställer jag det du inte beställer! Så kan vi jämnföra :)
    Jag menade att cheepo kanske kunde göra ett. Han brukar tillverka fina band av läder :)

6. Tom
    Trådstartare

Tom Torpare

Från:
    Stockholm
    Vaajkan gillar detta.
  7. Vaajkan

Vaajkan Stadsbo

Från:
    Köping
    Återkom gärna med en kort recension när du har fått hem dom :D

Tom gillar detta.
  8. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    @mjleather ?

9. San15

San15 Bonde

Från:
    Medelpad
    Varsågod :), sökte bara på button under straps.

10. Tom
    Trådstartare

Tom Torpare

Från:
    Stockholm
    Ha ha, jaa jag såg det och letade genast efter skämskudden för jag inte lyckats hitta något trots allt mitt letande. Och så var svaret så enkelt som så :)

@Vaajkan Jajamensan det ska jag! För närvarande väntar jag mailrespons från säljaren, min order gick inte igenom för att säljaren inte angivit Sverige som en tillgänglig postdestinaton..! Återkommer med mer info :)

Vaajkan gillar detta.
  11. donnie

donnie Borgare

Det kallas för gräsligt:D

rillesnille gillar detta.
  12. Tom
    Trådstartare

Tom Torpare

Från:
    Stockholm
    Jaha jasså tycker du det? Jag tycker att det är rätt retro-coolt. Men alla tycker ju förstås olika, inte sant?

SkitOxe och Vaajkan gillar detta.
  13. Tom
    Trådstartare

Tom Torpare

Från:
    Stockholm
    @Vaajkan
    Dags för uppföljning:
    Det tog bara två arbetsdagar att få hem dem i lådan efter att jag fått tag i säljaren. Lädret känns väldigt ordentligt, men ändå tunnt och följsamt om handleden. Köpte 5 bruna och ett svart, allihop inkluderade pins (!) vilket jag tyckte va en riktigt schysst bonus. Sömmarna längs kanterna ser väldigt finarbetade ut och ingenting tyder på att det är ett skamjobb. Väldigt nöjd är jag! Haft på mig den till och från i nu en vecka och skinnet har format sig kring min handled fint.

Rekommenderar köp för den intresserade!

Bifogade filer:

Triumf, Vaajkan, nissehult och 2 andra gillar detta.
  14. Vaajkan

Vaajkan Stadsbo

Från:
    Köping
    Tack för återkopplingen!
    Snyggt band och snygg klocka! Får nig ta och beställa ett par jag med :)
    Köpte du dom billigaste?

15. Hr_Proos

Hr_Proos Präst

Coolt band! Gillart!

Tom gillar detta.
  16. Tom
    Trådstartare

Tom Torpare

Från:
    Stockholm
    Tackartackar! Ja men gör det! Det är ett schysst band som bryter av lite mot det mesta man ser där ute tycker jag.
    Det blev i slutändan lite oklart vilket band det blev i och med att jag gick direkt genom säljaren (pga krånglet med frakten). Men jag köpte 5 17mm bruna och ett 17mm svart. De gick på ca 12 pund styck! Frakten betalade säljaren, vilket var bussigt.

Triumf och Vaajkan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield