• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan man göra för nåt av en gammal hästsadel?

rogart-63

Patek
Hitta en hästsadel på loppis . Naturligtvis kunde jag inte låta bli att köpa? Kan man använda lädret till nåt ? Finns det nåt värde i en gammal hästsadel?
IMG_20160704_162209.jpg
IMG_20160704_162325.jpg
IMG_20160704_162149.jpg
IMG_20160704_162144.jpg
IMG_20160704_162124.jpg
IMG_20160704_162138.jpg
 

rogart-63

Patek
Tänkte mig nog mest det första alternativet? Frågan är om någon vill ha ett band som har gnidits av på ett par svullstiga lårmuskler? Flärparna som sitter på varje sidan är nog en 3 mm tjocka? och skulle nog funka till band? Ingen aning om vad det är för läder? Är det nån som vill ha en bit så säg bara till?
Står J.A Barnsby & Son Walsall. Made in London
 

Mats Turesson

Breitling
Tänkte mig nog mest det första alternativet? Frågan är om någon vill ha ett band som har gnidits av på ett par svullstiga lårmuskler? Flärparna som sitter på varje sidan är nog en 3 mm tjocka? och skulle nog funka till band? Ingen aning om vad det är för läder? Är det nån som vill ha en bit så säg bara till?
Står J.A Barnsby & Son Walsall. Made in London
Barnsby, tillhör/tillhörde en av de högsta segmenten när det gäller/gällde tillverkning av sadlar i läder. Fantastisk kvalitet.

Men värde finns det beroende på om bommen är hel eller inte, om bossorna(de kuddarna under sadeln) är bra, men klart allt är relativt, och det gäller att hitta en köpare vars häst den passar, rätt tillfälle osv. Efla meck. Den är dock sliten och välanvänd, men absolut en roligt att göra armband av men lite kärlek på det så blir det bra :)
Sadelgjordsförlängaren bild 2 kan du säker få några kronor för. De är nog lite tjocka för armband ändå.

Jag hade lätt gjort något roligt i klockväg med den :)
Lycka till.
/Mats
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte mig nog mest det första alternativet? Frågan är om någon vill ha ett band som har gnidits av på ett par svullstiga lårmuskler? Flärparna som sitter på varje sidan är nog en 3 mm tjocka? och skulle nog funka till band? Ingen aning om vad det är för läder? Är det nån som vill ha en bit så säg bara till?
Står J.A Barnsby & Son Walsall. Made in London
Om du bestämmer dig för att skära upp sadeln köper jag gärna en sidobit. 3 mm tjocklek passar fint för mig ;)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte mig nog mest det första alternativet? Frågan är om någon vill ha ett band som har gnidits av på ett par svullstiga lårmuskler? Flärparna som sitter på varje sidan är nog en 3 mm tjocka? och skulle nog funka till band? Ingen aning om vad det är för läder? Är det nån som vill ha en bit så säg bara till?
Står J.A Barnsby & Son Walsall. Made in London
Kör, du har adressen, jag svischar sen...
 
Topp