Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad kan ni berätta om den här Omegan?

Diskussion i 'Vintage' startad av daviden, 31 mars 2013.

1. daviden
    Trådstartare

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    En kompis som fått ärva efter sin morfar.
    Någon som kan berätta om den? Jag kan ingenting om mögliga Seamasters...

Bifogade filer:

2. David

David Bödeln

Jag är långt ifrån någon expert, men gjorde en hel del research när jag letade klocka till min bestman.

Din polares är inte helt olik den 14701-2 med cal. 652 som jag till slut köpte:

Dock saknas lyspunkterna på tavlan och visarna är inte likadana.

(Ref ska vara stämplad inuti baklocket, kanske lättast att öppna och kolla?)

3. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Snygg är den konstaterar jag rappt. Jag tror det är en mid-60ies med kaliber 56x i...är det quick set så 563, 565 och är det inte det så finns det betydligt fler att välja på. Det är nättare (cleanare) index på din jämfört med den som David visar, de där onyxinläggen eller vad det nu är för material tycker jag dyker upp mer mot slutet av 60-talet. Säkrast att ni skruvar av locket och kollar ref och kaliber samt serienummer - Omega har ordning på sin produktionshisorik. :)

4. David

David Bödeln

Menade förstås cal. 562.

5. daviden
    Trådstartare

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Tack!

Får öppna upp helt enkelt. :)

Vad går en sådan (eller liknande) loss på f ö?

6. David

David Bödeln

Oservade och mögliga för en tusenlapp eller två från tradera och liknande, på Haga antika tider i Göteborg finns det alltid ett knippe nypolerade och servade för ca 3-5000 kr.