• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan ni berätta om Vacheron.

Jonazid

Omega
Surfat runt på crono och inte sett detta market innan.

De har en del snygga dressare och även annat jag blivit intresserad av.

Någon här inne med synpunkter? Läst lite om märket och vill höra vad folket tycker. Tacksam för svar.
 

Jonazid

Omega
Det finns ju begagnade för ett par tusen dollar till många dollar. Skulle vara kul att höra om verken var bra osv.

Tack för svaren än sålänge.
 

Charles_

Rolex
Dyrt, anrikt, fiint men inget jag går igång på...

Say whaaaat :bag:



Vacheron+Constantin+Patrimony+Traditionnelle+Calibre+2755+grand+complication+Paris+boutique+%25281%2529.jpg


VC+Patrimony+Traditionnelle+chronograph+Paris+boutique+%25281%2529.jpg
 

Sond

Patek
Har några av världens främsta äldre och nyare klockor. Själv tittar jag då och då efter en vintage-VC. Jag håller mig dock tillbaka då det ofta blir stora summor men viss osäkerhet kring service och reservdelar.

De lite nyare som nr 2 i Charles_ svar kan ju få en att smälta... Men såklart helt utom räckhåll för 99,99% av befolkningen...
 

Jonazid

Omega
De Overseas tycker jag är rätt snygga och såg någon för ca 10 000 us men det var ingen chrono.

Kul att se lite nya klockor och få reda på att märket fortfarande har anseende.
 

Genta

Cartier
Klassisk kvalitet, men en återförsäljare erkände på fråga att det är inte ovanligt att man får vara utan klocka 6-12 månader vid service.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Vacheron gör riktigt fina klockor...

Undra varför fler verkar välja Patek framför dessa? De är väl absolut gämförbara gällande kvalité och urmakarkonst?
 

Sagedal

Breitling
Vacheron gör riktigt fina klockor...

Undra varför fler verkar välja Patek framför dessa? De är väl absolut gämförbara gällande kvalité och urmakarkonst?
Jag tror det har med "in-house-trenden" att göra. VC har under en tid kört med JLC urverk (inget fel med det, alla vet vad JLC kan), medan Patek kört in-house. Det beror på att Richemontgruppen (tror jag den heter) har ägt både JLC och VC. Men nu börjar VC fokusera mer på egna urverk igen.

Personligen är VC det märke av de stora 3 som tilltalar mig mest, då Patek känns lite som Rolex för high-end (det "självklara" valet), och efter jag sett en massa rap-stjärnor med AP RO, har märket tappat lite i mina ögon. (Iofs tycker jag AP RO måste kommit till när det brann i urverket, och nån släckte med yxa...brrr!) Jules Audemars linjen är mer min stil. :)
 

Sond

Patek
Jag tror det har med "in-house-trenden" att göra. VC har under en tid kört med JLC urverk (inget fel med det, alla vet vad JLC kan), medan Patek kört in-house. Det beror på att Richemontgruppen (tror jag den heter) har ägt både JLC och VC. Men nu börjar VC fokusera mer på egna urverk igen.

Personligen är VC det märke av de stora 3 som tilltalar mig mest, då Patek känns lite som Rolex för high-end (det "självklara" valet), och efter jag sett en massa rap-stjärnor med AP RO, har märket tappat lite i mina ögon. (Iofs tycker jag AP RO måste kommit till när det brann i urverket, och nån släckte med yxa...brrr!) Jules Audemars linjen är mer min stil. :)
Nu är jag ute på svag is, men har inte PP haft en mer massiv och konsekvent marknadsföring? Bilder på far och son appellerar starkt till målgruppen. (De sista bilderna i den serien avskyr jag och den tidigare bristen på döttrar var konservativt. Men målgruppen tänker nog annorlunda även om värderingsförskjutningar i rätt riktning sker)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fan det var inte så dum, roligare än en motsvarande stål-daytona (116520) - har ju dessutom datum för böfelen! :woot:
 

fc2

Rolex
Jag tror det har med "in-house-trenden" att göra. VC har under en tid kört med JLC urverk (inget fel med det, alla vet vad JLC kan), medan Patek kört in-house. Det beror på att Richemontgruppen (tror jag den heter) har ägt både JLC och VC. Men nu börjar VC fokusera mer på egna urverk igen.

Personligen är VC det märke av de stora 3 som tilltalar mig mest, då Patek känns lite som Rolex för high-end (det "självklara" valet), och efter jag sett en massa rap-stjärnor med AP RO, har märket tappat lite i mina ögon. (Iofs tycker jag AP RO måste kommit till när det brann i urverket, och nån släckte med yxa...brrr!) Jules Audemars linjen är mer min stil. :)

De har även kört på verk från Swatch Group, som tex den kronograf som cirkulerat i denna tråd som har ett Lemania 2320 i sig. Vet att de fortsätter använda detta verk även idag men med tanke på att UN, PP, AP och Breguet alla använt det är det inget skitverk direkt.
 

Sagedal

Breitling
Ja, du kan nog inte gå fel med VC Overseas. En klassiker.

(Sen är det ju bra att man inte blir knivad av nån när man bär den, eftersom ingen som inte är klockintresserad vet vilken värstingklocka du har på dig) :)
 
Topp