• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kommer Rolex släppa 2013...

David

Bödeln
masterkiller skrev:
Mina är:
1. T/T Daytona
2. Sea Dweller Ceramic med vanliga maxicaset utan datumbubbla med 1200m vattentäthet (dvs en mer användarvänligt uppgradering an den gamla 16600 än DSSD -Läs utan text på tavlan och inte fullt så hög)

Håller med, med en liten ändring. Jag tror SD:n går åt andra hållet, med släpp av DSSD Challenge.

ROLEX%2BSea-Dweller%2BDeepsea%2BCHALLENGE%2B01.jpg


I övrigt undrar jag om inte mid- och dam-YM kommer att uppgraderas med samma behandling som 116622:an fick i år.

Pepsi vore finfint, men jag tror inte det är dags än, istället kommer nog Rainbona i fler färgskalor. (Jag tror på toner av brunt, det blir nya Rootbeer.)
 

Dubbes

Cartier
Singular skrev:
Namnet 1964, klockan 1963. Give'n'take ett år för ev varians i defintionen av "kom till".

Jag har kollat runt lite och sätt namnet redan på klockan från 1963, Men sen verkar den gå i produktion 1964.
Men den fanns någon mycket snarlik som heter LeMans,

Men det är som vanligt när det gäller Rolex på den tiden. Ingen koll på produktionen och det sprutar ut klockor hit och dit. Har läst lite om den tiden och det verkar som det var en rätt turbulent tid efter att Hans Wilsdorfs död 1960.
Ny ledning OSV. vilket gjorde att mycket nyheter introducerades under 60-talet.

Ska bli spännande att se hur de löser det hela. så att inte det krockar med varandra.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Le Mans var tänkt att bli "smeknamnet" på modellen (det användes redan i diverse reklam) men man spikade till slut Daytona (eftersom man passande nog hade sponsorintresse i uthållighetsloppen på Daytona fr.o.m. 1962).

Cosmograph 50 år trumfar helt klart Submariner 60 (speciellt när man redan kört uppdateringar på hela dyklinjen).
 
För att kacka i tråden så tror jag det enda säkra är att det nya blir kraftigt övervärderat.
(Bortse gärna från inlägget och slakta mig icke. Jag är mycket känslig och obalanserad.)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag vill ha en Day-date i HELSTÅL. Men chansen till ett samarbete mellan Rolex och Breitling är nog större.
Men drömma får man.
 
Topp