• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad räknas som ett "fyndpris" för Rolex?

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Ju mer jag kollar in rolexklockor desto mer gillar jag de, ett klart faktum! Nästa steg blir att införskaffa sig en sådan rolex och att då komma undan med ett bra pris vore jävligt najs!

För att komma till saken, vad skulle ni anse vara ett kap/fyndpris? Tänker mig följande modeller:

DD med bark/presidentänk (årtal ej viktigt)
Submariner
Nya submarinern C
Explorer II vit urtavla

Box och klocka med länk skall ingå, inköpskvitto ses som extra bonus!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ju mer jag kollar in rolexklockor desto mer gillar jag de, ett klart faktum! Nästa steg blir att införskaffa sig en sådan rolex och att då komma undan med ett bra pris vore jävligt najs!

För att komma till saken, vad skulle ni anse vara ett kap/fyndpris? Tänker mig följande modeller:

DD med bark/presidentänk (årtal ej viktigt)
Submariner
Nya submarinern C
Explorer II vit urtavla

Box och klocka med länk skall ingå, inköpskvitto ses som extra bonus!

Rolex brukar kosta:

Oysterdate Precision - 10–15tkr
Datejust /Date - 15–20tkr
Explorer 2 – ca 20-30tkr
Explorer 1 (safirglas) ca 25-30tkr
GMT Master - 25–45tkr
Submariner - 30–50tkr
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Allt är väl relativt. En klocka i kanonskick som är nyservad till ett pris av vad en halvsliten oservad kostar är ett fynd.
 

calzone

Vacheron
Macgyver-the-80s-14503733-576-432_zpsc373b701.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Rolex brukar kosta:

Oysterdate Precision - 10–15tkr
Datejust /Date - 15–20tkr
Explorer 2 – ca 20-30tkr
Explorer 1 (safirglas) ca 25-30tkr
GMT Master - 25–45tkr
Submariner - 30–50tkr
Tror att det är svårt att få en GMT på länk för 25.000 ,får nog gå upp till 30.000 för något bra..
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Rolex brukar kosta:

Oysterdate Precision - 10–15tkr
Datejust /Date - 15–20tkr
Explorer 2 – ca 20-30tkr
Explorer 1 (safirglas) ca 25-30tkr
GMT Master - 25–45tkr
Submariner - 30–50tkr

Snygg lista! Kör nog hellre på en Explorer II än en fräsch submariner för 20kkr mer.

Allt är väl relativt. En klocka i kanonskick som är nyservad till ett pris av vad en halvsliten oservad kostar är ett fynd.

Det är vi två om!

Du låter som en trevlig köpare.

Haha visst är jag! Får väl se när min paketöppning kommer :)

Köp något du verkligen vill ha och casha det pris den är värd istället... Fan alla dessa diskussioner om att fynda hem dinkor... Betala det marknadsmässiga priset bara.

Jag har ju inte bråttom och då har man alls förutsättningar för ett fynd. Har inga problem med att "casha" en rolex bokstavligen heller men det brukar inte påverka priset avsevärt. Folk verkar skrajja av kontanter nu för tiden...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är vi två om!



Haha visst är jag! Får väl se när min paketöppning kommer :)



Jag har ju inte bråttom och då har man alls förutsättningar för ett fynd. Har inga problem med att "casha" en rolex bokstavligen heller men det brukar inte påverka priset avsevärt. Folk verkar skrajja av kontanter nu för tiden...

Man kan väl säga såhär.

Behöver du fråga om fyndpriser, så lär du inte göra några fynd.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kan du utveckla det där lite mer?
Jag behöver bilda mig en någorlunda uppfattning vad gäller priserna och då passar ju detta forum. Känn ingen press nu, om du inte vill bidra med någon konstruktivt så behöver du inte det :)

Först och främst är det ju skillnad på att köpa till bra pris, och att göra fynd.

Vill du ha hjälp med att inte betala för mycket, så är forumet helt rätt.

Vill du ha hjälp med att köpa något till ett fyndpris, så tycker jag att du får sköta dig själv.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Alla vet vad en Rolex är...Det går inte att göra fyndköp
Ett billigt inköp kommer väl förmodligen ge dig inbillningen att du fyndat....Tills den säckar ihop och kräver service + reparation
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Först och främst är det ju skillnad på att köpa till bra pris, och att göra fynd.

Vill du ha hjälp med att inte betala för mycket, så är forumet helt rätt.

Vill du ha hjälp med att köpa något till ett fyndpris, så tycker jag att du får sköta dig själv.

Behöver ingen "hjälp" direkt men genom att ha ett humm om vad ett "bra" pris ligger på så vet jag på ett ungefär hur ett fynd- resp ockerpris ser ut. Sedan tycker jag likväl att forumet är rätt för att leta fyndpriser. Dina åsikter är inga riktlinjer för forumet så sluta med din negativa attityd och ha en fortsatt trevlig kväll.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Alla vet vad en Rolex är...Det går inte att göra fyndköp
Ett billigt inköp kommer väl förmodligen ge dig inbillningen att du fyndat....Tills den säckar ihop och kräver service + reparation

Äntligen ett vettigt svar! Okej då vet jag det :D
Var går gränsen för dig när det kommer till "senaste service" på klockan?
 
Topp