• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad rattar frugan för dinka...?!

Alarik

Audemars
2-Faktor
Frugan är ju inte så klockintresserad men efter att ha fött vårt första barn (och som ett förskott på nästa) så fick hon en trevlig Datejust som sk "pushpresent"..
20170413_151233.jpg

En klassiskt "lady" är ett förbaskat bra val!
 

Lolle

Panerai
Hon bär allt som oftast denna som hon fick av mig i present på vår 10 åriga bröllopsdag (i år) från tidigare har hon en vintage oris från mig men förutom det också några egna klockor (Invicta, Michael kors och Jacques lemans)

IMG_9386.JPG
 

Anfield

Panerai
IMG_5930.JPG


Denna fick hon som bröllops present ! Är från 2005 samma år som vi gifte oss ! Den har används dagligen av henne ! Köpte den för att det är enligt mig en av Rolex snyggaste klockor någonsin ! Men tyvärr har denna modell aldrig riktigt passat på mig, men på detta sett fick jag se den varje dag

IMG_7195.JPG


Men nu har hon fått en grön bekantskap med ! Jag skulle köpa min drömklocka, ( En helt ny 116618 ) och kände mig så egoistisk. Speciellt Då köpet blev av en vecka innan hennes födelsedag ! Så jag fick fixa något till henne med ! Hon fick en grön av samma skäl som hon fick GMT'n jag tycker den är grymt snygg på henne ! den blåa passar mig bäst

IMG_7172.JPG


Vi passar bra ihop eller hur !

Hon är grymt nöjd och GMT'n ligger och vila upp sig lite hos Handelsbanken

IMG_4725.PNG

Och så matchar ju den hennes bil !
 
IMG_5930.JPG


Denna fick hon som bröllops present ! Är från 2005 samma år som vi gifte oss ! Den har används dagligen av henne ! Köpte den för att det är enligt mig en av Rolex snyggaste klockor någonsin ! Men tyvärr har denna modell aldrig riktigt passat på mig, men på detta sett fick jag se den varje dag

IMG_7195.JPG


Men nu har hon fått en grön bekantskap med ! Jag skulle köpa min drömklocka, ( En helt ny 116618 ) och kände mig så egoistisk. Speciellt Då köpet blev av en vecka innan hennes födelsedag ! Så jag fick fixa något till henne med ! Hon fick en grön av samma skäl som hon fick GMT'n jag tycker den är grymt snygg på henne ! den blåa passar mig bäst

IMG_7172.JPG


Vi passar bra ihop eller hur !

Hon är grymt nöjd och GMT'n ligger och vila upp sig lite hos Handelsbanken

IMG_4725.PNG

Och så matchar ju den hennes bil !

Cooooolt m HULK på wifey. Well done @Anfield
 
  • Like
Reactions: Man

Man

Rolex
IMG_5930.JPG


Denna fick hon som bröllops present ! Är från 2005 samma år som vi gifte oss ! Den har används dagligen av henne ! Köpte den för att det är enligt mig en av Rolex snyggaste klockor någonsin ! Men tyvärr har denna modell aldrig riktigt passat på mig, men på detta sett fick jag se den varje dag

IMG_7195.JPG


Men nu har hon fått en grön bekantskap med ! Jag skulle köpa min drömklocka, ( En helt ny 116618 ) och kände mig så egoistisk. Speciellt Då köpet blev av en vecka innan hennes födelsedag ! Så jag fick fixa något till henne med ! Hon fick en grön av samma skäl som hon fick GMT'n jag tycker den är grymt snygg på henne ! den blåa passar mig bäst

IMG_7172.JPG


Vi passar bra ihop eller hur !

Hon är grymt nöjd och GMT'n ligger och vila upp sig lite hos Handelsbanken

IMG_4725.PNG

Och så matchar ju den hennes bil !
Väldigt coola klockor! Den gröna snyggast i mitt tycke och kul att din fru gillar den!
 

ClubSY

Omega
Hon har en Michael Kors och en Apple Watch. Hon ör helt ointresserad av klockor men nu när Jon såg min nya DJ började hon kolla runt lite :D
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Frun har fram till nu aldrig förstått vad det är för fel på hennes Marc Jacobs-klockor. Men precis nyligen började hon prata om att "det vore kanske kul med en bra klocka" och givetvis högg jag direkt. Dock vill hon aldrig använda min Rolex utan vill hellre ha något "mer anonymt" och då hon jobbar som familjebehandlare kan man förstå hur hon tänker. Quartz är också att föredra då hon ibland kör klocklöst. Hon fyller snart 35 och när en forummedlem lade ut den här slog jag till. Dock är den stora dagen inte förrän i september så den får vila lite innan det är dags...
image.jpeg
 

Kugghjul

Panerai
Frun har fram till nu aldrig förstått vad det är för fel på hennes Marc Jacobs-klockor. Men precis nyligen började hon prata om att "det vore kanske kul med en bra klocka" och givetvis högg jag direkt. Dock vill hon aldrig använda min Rolex utan vill hellre ha något "mer anonymt" och då hon jobbar som familjebehandlare kan man förstå hur hon tänker. Quartz är också att föredra då hon ibland kör klocklöst. Hon fyller snart 35 och när en forummedlem lade ut den här slog jag till. Dock är den stora dagen inte förrän i september så den får vila lite innan det är dags...
image.jpeg
Alltid helt rätt med med DJ eller AT!

För de av er som har en fru som accepterar att ha en Rolex skulle jag vilja slå ett slag för nedanstående, det är nästan att jag vill ha en själv!
Ladies-Rolex-Stainless-and-Platinum-Yacht-Master.jpg

 

radius

Omega
Är ännu fast i förhandlingsstadiet till att få henne intresserad till att bära en klocka. Alla bilder hittills har dock varit till stor hjälp.
 

Kugghjul

Panerai
Är ännu fast i förhandlingsstadiet till att få henne intresserad till att bära en klocka. Alla bilder hittills har dock varit till stor hjälp.
Det är ingen idé att förhandla, du måste göra som andra "dealers". Första gratis. Köp henne något fint men rimligt dyrt, köp begagnat. När hon fastnat och vant sig kommer hon inte vilja ha på sig skräp längre. Jag sålde precis en Longines dam kvarts för 2699 kr, mycket prisvärt, hitta något liknande, eller några snäpp dyrare.
 
Topp