Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad säger Breitlingkännarna om denna?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Norrlänningen, 26 december 2012.

1. Norrlänningen
    Trådstartare

Norrlänningen Präst

http://www.blocket.se/vi/44399076.htm

Om säljaren från blocket finns på forumet så - ta inte illa upp! :lol:
    Det är bara jag som är alldeles för dålig på Breitling, men ni andra på forumet kanske kan berätta lite?
    Verkar klockan ok? Vad jag förstår så ser den bra ut och visar inga direkta tecken på att det skulle vara en kopia.

Men å andra sidan så är jag väldigt grön på Bretling, och jag gillar verkligen att den är 44mm istället för 48 som är way för mycket för min handled (tyvärr). :lol:

2. par

par Friends of KS

Jag är inget fan av den gamla länken som sitter på. Jag hade satsat på en nyare avenger i stål om du absolut inte vill ha titan? Bara min personliga åsikt men tycker den gamla länken känns omodern och jag upplever de sladdrig.

3. par

par Friends of KS

4. Norrlänningen
    Trådstartare

Norrlänningen Präst

Jag är extra förtjust i titanlänken då jag är lätt nickelallergisk och jag upplever ett det är bekvämare under dagen att ha en titanlänk. Men jag håller med om din åsikt angående länkens utseende dock. :)

Om man sen kikar på lite bättre bilder så gör den sig jävligt bra i titan rent estetiskt också!

Snygg i brund skinn.

5. leben

leben El Patrón

Fin klocka, men ett tips är att prova den på innan du slår till. Jag tyckte att även den mindre upplevdes stor.

6. Norrlänningen
    Trådstartare

Norrlänningen Präst

Sorry, men där jag bor finns det inga Breitlings. :lol:
    Jag vill gärna att den ska vara överdriven, men 48mm är nog gränsen, varpå 44 blir perfekt.

7. AndyAnd

AndyAnd Stadsbo

Från:
    Väst
    Jag har haft en seawolf och det är en riktigt fin klocka. Titan är coolt, jag hade pro 1 länken som på bilden men jag lirade mest klockan på läder. Pro 2 är snyggare och som sades innan, mindre sladdrig.

8. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Tycker avengern chronon i titan är ruggigt cool men 19k känns lite i överkant (även fast den inte tillverkas längre och är lite coolare än den nya blingiga saken). Den äldre länken är ju inte supersnygg men den där klockan är ju som finast på ett brunt läder:

http://farm4.static.flickr.com/3315/351 ... 67e1_o.jpg

9. par

par Friends of KS

Snygg kombo

Mårtenssons ur Brookfield