Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad säger ni experter om denna GMT 1675...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ninen79, 8 maj 2013.

1. Ninen79
    Trådstartare

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    http://www.luxurywatches.se/public/pages/rolex/1675.html
    Ska eventuellt klämma på denna men innan jag gör det så vill jag gärna få lite hjälp av forumets experter och i detta fallet en rolex gmt 1675 från 1968. Ett par funderingar...Priset, polerad, tavlan, visarna osv...?
    Tacksam för svar!

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Ser ut att vara originaltavla iallafall. Svårt att avgöra hur bra caset är. Inte katastrof!

3. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Jag kan absolut inget om dessa men grymt fin modell är det ju. Villhafaktorn är hög!

4. Barda

Barda Friends of KS

8/10 (oysterlänk och pepsi hade varit 9/10, dunder case 10/10)

paradis gillar detta.
  5. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Föredrar originalinlägg men snyggt ändå!

6. David

David Bödeln

Helsvart introducerades väl tidigt 70-tal? Skulle gissa på service-tavla och service-visare.

7. Per

Per Björklövens finest

Fin mk1-tavla som är rätt för 68. Caset är polerat men ser väl hyggligt ut. Inget utställningsex men en fin bruksklocka. Svarta insertet är senare men ett insert ska inte vara en dealbreaker. Priset är ett handlarpris. Inte direkt billigt med tanke på vad man får. Finns alltid för- och nackdelar med att hamdla från sånna.

8. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Gillar inte index:en.... På tok för mjöliga... Finns fina för samma peng i massor.... Om du inte är på jakt efter just årtalet på denna.

Spencer gillar detta.
  9. Per

Per Björklövens finest

Villig att hålla med efter att ha förstorat bilden. Lyssna på D..

10. Ninen79
    Trådstartare

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Årtal har ingen betydelse för mig, är det någon som kan tipsa om ett fin exemplar för cirka samma peng? Jag är ganska ny när det gäller vintage och vet inte riktigt vad som är viktigt att titta noga på. Tipsa gärna hur ett bra expxemlar ska se ut och vad får jag för bästa exemplar för ca 35-40 k?

11. Per

Per Björklövens finest

Denna?

http://www.network54.com/Forum/2076...++Rolex+GMT-Master+Ref-+1675+with+Mark+1+dial

12. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Kolla i bildarkivet för ref 1675.... Finns många fina ex som referens.

http://vintagerolexforum.com/

Nosa på chrono24 efter nåt du gillar....sen..shoppa!

13. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Är inte Mk I,L:et under kronan ?

14. Per

Per Björklövens finest

Hur tycker herrn att en mk1-tavla ska se ut?

15. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Nej,jag vet inte,frågar bara,trodde att L är rakt under kronan..?? Vet inget om dom tavlor...!!! Ser nu på bilden ,hur det ska vara...

16. Ninen79
    Trådstartare

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Tack alla för svaren!

17. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Bara som motpol så kan jag inflika att det är väldigt smidigt att handla klockan sådär rakt över disk i Sverige utan att behöva oroa sig över tull och dylikt, om du gillar den så slå till! Lite väl runda kanter på caset kanske men i övrigt fin!

18. morrism

morrism Friends of KS

Kolla innan du går dit om de har den inne, de verkar vara lite sega på att uppdatera sidan, gick dit en gång för att kolla en klocka från sidan men den var såld sen länge

19. JS

JS Friends of KS

Surt - men frågade du inte säljaren om den var kvar innan du traskade dit?

20. morrism

morrism Friends of KS

Nej, trodde hemsidan speglade vad de hade inne, men det var inte hela världen, var ändå inne i stan, hittade en finare klocka ett par veckor senare

21. morrism

morrism Friends of KS

T.ex verkar de ha subbarna uppe på hemsidan konstant även fast de inte har ett ex inne just då, när jag gick dit ville killen att jag skulle ta en GMT "så länge" tills de fick in en sub, så kunde jag komma tillbaka och byta in gmtn mot subben, oklart vad jag skulle få för bytesvärde, jag passade på den dealen :)

22. JS

JS Friends of KS

Ålrajt! Då var det ju inge synd om dig, he he

23. morrism

morrism Friends of KS

Alltså inget illa menat, han jag pratade med (någon kusin/son till ägaren) var supertrevlig och väldigt avslappnad, priserna var riktigt bra för att vara butik.
    Gmt:n han ville kränga hade nån ding på spännet, från 2006, han ville ha 33.

Mårtenssons ur Brookfield