• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad säger ni experter om denna GMT 1675...

David

Bödeln
Helsvart introducerades väl tidigt 70-tal? Skulle gissa på service-tavla och service-visare.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fin mk1-tavla som är rätt för 68. Caset är polerat men ser väl hyggligt ut. Inget utställningsex men en fin bruksklocka. Svarta insertet är senare men ett insert ska inte vara en dealbreaker. Priset är ett handlarpris. Inte direkt billigt med tanke på vad man får. Finns alltid för- och nackdelar med att hamdla från sånna.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Gillar inte index:en.... På tok för mjöliga... Finns fina för samma peng i massor.... Om du inte är på jakt efter just årtalet på denna.
 

Ninen79

Audemars
Årtal har ingen betydelse för mig, är det någon som kan tipsa om ett fin exemplar för cirka samma peng? Jag är ganska ny när det gäller vintage och vet inte riktigt vad som är viktigt att titta noga på. Tipsa gärna hur ett bra expxemlar ska se ut och vad får jag för bästa exemplar för ca 35-40 k?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Årtal har ingen betydelse för mig, är det någon som kan tipsa om ett fin exemplar för cirka samma peng? Jag är ganska ny när det gäller vintage och vet inte riktigt vad som är viktigt att titta noga på. Tipsa gärna hur ett bra expxemlar ska se ut och vad får jag för bästa exemplar för ca 35-40 k?
Denna?

http://www.network54.com/Forum/2076...++Rolex+GMT-Master+Ref-+1675+with+Mark+1+dial

DSC08914_zps1d3987bc.jpg~original
 

paradis

Audemars
Fin mk1-tavla som är rätt för 68. Caset är polerat men ser väl hyggligt ut. Inget utställningsex men en fin bruksklocka. Svarta insertet är senare men ett insert ska inte vara en dealbreaker. Priset är ett handlarpris. Inte direkt billigt med tanke på vad man får. Finns alltid för- och nackdelar med att hamdla från sånna.
Är inte Mk I,L:et under kronan ?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Bara som motpol så kan jag inflika att det är väldigt smidigt att handla klockan sådär rakt över disk i Sverige utan att behöva oroa sig över tull och dylikt, om du gillar den så slå till! Lite väl runda kanter på caset kanske men i övrigt fin!
 

morrism

Audemars
Kolla innan du går dit om de har den inne, de verkar vara lite sega på att uppdatera sidan, gick dit en gång för att kolla en klocka från sidan men den var såld sen länge
 

morrism

Audemars
Nej, trodde hemsidan speglade vad de hade inne, men det var inte hela världen, var ändå inne i stan, hittade en finare klocka ett par veckor senare
 

morrism

Audemars
T.ex verkar de ha subbarna uppe på hemsidan konstant även fast de inte har ett ex inne just då, när jag gick dit ville killen att jag skulle ta en GMT "så länge" tills de fick in en sub, så kunde jag komma tillbaka och byta in gmtn mot subben, oklart vad jag skulle få för bytesvärde, jag passade på den dealen :)
 

morrism

Audemars
Alltså inget illa menat, han jag pratade med (någon kusin/son till ägaren) var supertrevlig och väldigt avslappnad, priserna var riktigt bra för att vara butik.
Gmt:n han ville kränga hade nån ding på spännet, från 2006, han ville ha 33.
 
Topp