Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad säger panelen? Kan detta vara en kul grej?

Diskussion i 'Diskussion' startad av trumpetera, 25 juli 2014.

1. trumpetera
    Trådstartare

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag är väldigt intresserad av historia-särskilt tiden 1914-1945. Någon gång för länge seda började jag prenumerera på något som heter "krigsmyter.se"-tyvärr begriper jag inte hur jag skall kunna läsa artiklarna. Dom öppnas inte på vare sig min padda eller ifån, vilket är synd för ämnena verkar oerhört intressanta.

Nåväl, idag kom detta;

http://www.krigsmyter.nu/luftwaffe-flieger-chrono.php?awt_l=6CMnw&awt_m=JJ9ndzEo881E6u

Min fråga är helt enkelt: kan det va' nå't?

2. Spindel

Spindel Biskop

ST1901 urverk i samma som i 1963:an dock anger krigsmyter att det är 19 rubiner i den vilket inte stämmer för det urverket (vad jag vet) utan det är 21 stenar i det, misstänker att redaktören inte är klocknörd ;)

Men fin klocka :)

3. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Lite förvirrande är att Seagull själva märkte en hel del "1963" klockor 19 Zuan, då originalverket (Venus?) hade 19 juveler.

4. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Vad är priset för dem?

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Detta är väl en framtidsplan? Ordet replika hade jag hållit mig långt borta ifrån.

6. China

China Guest

Ok klocka rent tekniskt, men hög prislapp. Sea-Gull 1963 är ett bättre alternativ då klockan är en officiell utgåva av den ursprungliga tillverkaren till ett mer rimligt pris.

Ako gillar detta.
  7. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    http://www.watchunique.com/seagull-1963.html

8. trumpetera
    Trådstartare

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    4500:-kr, har jag för mig.