• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad säger panelen? Kan detta vara en kul grej?

trumpetera

Panerai
Jag är väldigt intresserad av historia-särskilt tiden 1914-1945. Någon gång för länge seda började jag prenumerera på något som heter "krigsmyter.se"-tyvärr begriper jag inte hur jag skall kunna läsa artiklarna. Dom öppnas inte på vare sig min padda eller ifån, vilket är synd för ämnena verkar oerhört intressanta.

Nåväl, idag kom detta;

http://www.krigsmyter.nu/luftwaffe-flieger-chrono.php?awt_l=6CMnw&awt_m=JJ9ndzEo881E6u

Min fråga är helt enkelt: kan det va' nå't?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
ST1901 urverk i samma som i 1963:an dock anger krigsmyter att det är 19 rubiner i den vilket inte stämmer för det urverket (vad jag vet) utan det är 21 stenar i det, misstänker att redaktören inte är klocknörd ;)

Men fin klocka :)
 

leicaphile

Panerai
ST1901 urverk i samma som i 1963:an dock anger krigsmyter att det är 19 rubiner i den vilket inte stämmer för det urverket (vad jag vet) utan det är 21 stenar i det, misstänker att redaktören inte är klocknörd ;)

Men fin klocka :)

Lite förvirrande är att Seagull själva märkte en hel del "1963" klockor 19 Zuan, då originalverket (Venus?) hade 19 juveler.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta är väl en framtidsplan? Ordet replika hade jag hållit mig långt borta ifrån.
 
C

China

Guest
Ok klocka rent tekniskt, men hög prislapp. Sea-Gull 1963 är ett bättre alternativ då klockan är en officiell utgåva av den ursprungliga tillverkaren till ett mer rimligt pris.
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp