• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad säger panelen om testresultatet?

noeLLY

Cartier
Jag har ingen aning men jag gissar på Dial up, Dial down. Crown down, Crown up och Crown right. Guskleto det är gångavikelse i olika positioner. första raden rate s/d = sekunder per dag/dygn i olika positioner
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Amplituden ser väl inte så tokig ut ändå? 270-310 fullt uppdragen, och lägre för halvt uppdragen..

Någon får gärna rätta mig om jag har fel! :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Var den fullt uppdragen när testet kördes? Att skifta nästan 50 i amplitud mellan lägena kan tyda på ett servicebehov med vad jag förstått. Min LV från 2010 har mellan 295 och 305 i amplitud beroende på position.

En nyservad 3135 ska ligga omkring 300-315.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ni gärna lägga in källa på detta med vad amplituden bör ligga på nyservat etc. Inte menat som att jag tvivlar på er info, utan av ren nyfikenhet! :)
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jag la ut detta för att jag misstänkte att det skulle dyka upp lite olika analyser av resultatet :)
Enligt urmakaren som utförde testet går klockan mycket bra (tror han uttryckte sig så) och är inte i behov av service.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor

djanbin

Omega
Här en sida ur rolex manual för 3135. Max tillåtna amplitud är 310, dvs inget eftersträvansvärt... Minsta amp. är 200 efter 24h.

Ibland sätter man in svagare fjädrar i Rolex för att få ner amplituden, undvika prellning, förbättra gångresultat.

ABCD0007 (2).JPG
 
Topp