• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad säger Tudor-experterna...

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ser kanon ut. :)

Personligen så är jag ingen fan av C+I-länkar men det är inte direkt något som påverkar här. Är du villig att lägga de pengarna på en Tudor-sub så är det svårt att hitta bättre.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Vasst ex!
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Hade jag pengarna och satt vintage Sublös skulle jag också vara sugen:)
Vad räknar du på för kostnad inkl. frakt/tull?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Med tull och moms så får man räkna med ca 15000kr plus frakt, så allt som allt kommer det gå på ca 78000kr plus frakt.
Köp om du har smet! En gammal sportklocka med submarinercase är väl aldrig fel ;) Om du ångrar dig kanske det inte blir jättelätt att direkt flippa vidare här på forumet till det priset men har du bestämt dig för 7928 i det utförandet så kör. Lite korrosion som går ner mellan 8 och 9 men det brukar ju vara från glasringen och det kanske Jacek kan putsa bort åt dig om du frågar.
 

Daytona96

Rolex
Köp om du har smet! En gammal sportklocka med submarinercase är väl aldrig fel ;) Om du ångrar dig kanske det inte blir jättelätt att direkt flippa vidare här på forumet till det priset men har du bestämt dig för 7928 i det utförandet så kör. Lite korrosion som går ner mellan 8 och 9 men det brukar ju vara från glasringen och det kanske Jacek kan putsa bort åt dig om du frågar.
Det är inte jag som startade tråden, jag skrev bara vad jag trodde att det hela skulle gå på.;)
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Ursäkta min okunnighet!
Men hur funkar de om man känner någon i staterna som köper klockan åt en!
Vilka kostnader kommer man undan då? :facepalm:
 

thomastheswede

Audemars
Ursäkta min okunnighet!
Men hur funkar de om man känner någon i staterna som köper klockan åt en!
Vilka kostnader kommer man undan då? :facepalm:
Säls klockan till en annan stat dlipper du sales tax. "Smugglar" du sedan hem klockan på armen så har du inga extrakostnader. En variant är att köpa t.ex. av HQ, betala via bank och sedan be dom skicka till fedex i nyc och sen plocka upp klockan där.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag är i samma sits så jag ringde Tullverket och frågade vad som gäller. Klockor har ett fast tullpris på 7,25 eller 8kr, hon mindes inte vilket. Moms däremot är 25% av klockans pris och frakt.
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Om klockan "köps" av en amerikansk medborgare då?
och jag sedan bär klockan på armen på flyget hem?
 

Point Blank

Cartier
Om klockan "köps" av en amerikansk medborgare då?
och jag sedan bär klockan på armen på flyget hem?

Då ska du egentligen deklarera den som import precis som typ allt alla shoppar utomlands över en viss summa men hur många gör det kan man ju undra...

Inte direkt så att tullen slår till mot turister som kommer hem från NY eller Asien. Men man vet aldrig, staten lägger beslag på det den kan.
 

thomastheswede

Audemars
Då ska du egentligen deklarera den som import precis som typ allt alla shoppar utomlands över en viss summa men hur många gör det kan man ju undra...

Inte direkt så att tullen slår till mot turister som kommer hem från NY eller Asien. Men man vet aldrig, staten lägger beslag på det den kan.
Exakt. 1400-kronorslimiten är ju skrattretande egentligen, tror att 99% av alla som kommer hem från NYC till Arlanda begår brott i så fall. Men sannolikheten för att bli stoppad Och ifrågasatt för att man har en klocka på armen är nog väldigt liten. Undvik förpackningar i incheckade bagaget bara, DET kan man torska på (vet det av egen erfarenhet). Bättre att få boxar osv hemskickat med lågt värde i så fall.
 

BCKSTRM

Rolex
Kul att jag råkade hitta denna tråd. Klockan är nämligen min sedan någon vecka. :D:)
image.jpeg
image.jpg
image.jpg
image.jpeg
image.jpg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Den är riktigt vass och fin! Dock ska den såklart användas @Tomas Eriksson ;)

Inser att den inte ser lika fin ut på mina bilder som på HQMs men skyller på IPhone ;)
Edit: Jag skyller också på glossy dial. Sjukt svårt att fota om man inte vill se sig själv i tavlan...

En liten fråga: Är det en Long-Five bezel? En snubbe har sagt det men jag har svårt att se skillnad...
 
Senast ändrad:

thomastheswede

Audemars
GRA
Kul att jag råkade hitta denna tråd. Klockan är nämligen min sedan någon vecka. :D:)
image.jpeg
image.jpg
image.jpg
image.jpeg
image.jpg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Den är riktigt vass och fin! Dock ska den såklart användas @Tomas Eriksson ;)

Inser att den inte ser lika fin ut på mina bilder som på HQMs men skyller på IPhone ;)
Edit: Jag skyller också på glossy dial. Sjukt svårt att fota om man inte vill se sig själv i tavlan...

En liten fråga: Är det en Long-Five bezel? En snubbe har sagt det men jag har svårt att se skillnad...
GRATTIS!!!
 
Topp