Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad säger vi om denna Henry Moser?

Diskussion i 'Vintage' startad av Tripeiro., 11 maj 2015.

1. Tripeiro.
    Trådstartare

Tripeiro. Friends of KS

Hej,

Som rubriken lyder, vad är er spontana reaktion när ni ser denna Moser som ligger ute på Kaplans? Ingen bild finns tillgänlig för urverket, utan endast bifogad.

Hjärtliga hälsningar,
    Tripeiro

image.jpg

2. Tripeiro.
    Trådstartare

Tripeiro. Friends of KS

Ingen som vill säga något om ytan? Vem budar mot mig? :pirate:

3. abbe

abbe Torpare

4. Warwian

Warwian Stadsbo

Från:
    Göteborg/Borås
    Rent spontant ser den OK ut, det finns ju dock bara en bild. Värt att poängtera är att klockan i någon mening tillverkats efter företagets glansdagar, så förvänta dig inte för mycket. Urverken i de äkta är i regel graverade med deras vapen och är således svåra att förfalska, leta efter ett sådant. För urverken i dessa använde de externa råverk, bland annat ifrån FEF och ETA. Jag har en något senare med ETA-verk.

/Warwian på mobilen

5. Tripeiro.
    Trådstartare

Tripeiro. Friends of KS

När började don med externa verk? Jag hade en Moser tidigare med in-house och en typiska skölden på verket, har för mig att det var en 50 talare och då efter att dom förlorat allt. Hittar inte korrespondensen med dom, jag kan minnas galet!

Tack för input

6. Warwian

Warwian Stadsbo

Från:
    Göteborg/Borås
    Du får allt visa bild på den där, i klockorna efter 30/ 40-talet så har jag enbart sett externa verk. Värt att poängtera är att dessa alltså också gavs skölden. Svårt att ge något exakt årtal.

7. Tripeiro.
    Trådstartare

Tripeiro. Friends of KS

Fan kul att kolla igenom sin gamla "Sent" mapp i mailen! Där sparas ju massa kul man glömt bort. :D Får dock inte fram bilderna? Det kanske inte var en 50 talare utan äldre då och minnet som spökar