• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad säger vi om denna Henry Moser?

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hej,

Som rubriken lyder, vad är er spontana reaktion när ni ser denna Moser som ligger ute på Kaplans? Ingen bild finns tillgänlig för urverket, utan endast bifogad.

Hjärtliga hälsningar,
Tripeiro

image.jpg
 

Warwian

Cartier
Hej,

Som rubriken lyder, vad är er spontana reaktion när ni ser denna Moser som ligger ute på Kaplans? Ingen bild finns tillgänlig för urverket, utan endast bifogad.

Hjärtliga hälsningar,
Tripeiro

image.jpg

Rent spontant ser den OK ut, det finns ju dock bara en bild. Värt att poängtera är att klockan i någon mening tillverkats efter företagets glansdagar, så förvänta dig inte för mycket. Urverken i de äkta är i regel graverade med deras vapen och är således svåra att förfalska, leta efter ett sådant. För urverken i dessa använde de externa råverk, bland annat ifrån FEF och ETA. Jag har en något senare med ETA-verk.

/Warwian på mobilen
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Rent spontant ser den OK ut, det finns ju dock bara en bild. Värt att poängtera är att klockan i någon mening tillverkats efter företagets glansdagar, så förvänta dig inte för mycket. Urverken i de äkta är i regel graverade med deras vapen och är således svåra att förfalska, leta efter ett sådant. För urverken i dessa använde de externa råverk, bland annat ifrån FEF och ETA. Jag har en något senare med ETA-verk.

/Warwian på mobilen


När började don med externa verk? Jag hade en Moser tidigare med in-house och en typiska skölden på verket, har för mig att det var en 50 talare och då efter att dom förlorat allt. Hittar inte korrespondensen med dom, jag kan minnas galet!

Tack för input
 

Warwian

Cartier
När började don med externa verk? Jag hade en Moser tidigare med in-house och en typiska skölden på verket, har för mig att det var en 50 talare och då efter att dom förlorat allt. Hittar inte korrespondensen med dom, jag kan minnas galet!

Tack för input
Du får allt visa bild på den där, i klockorna efter 30/ 40-talet så har jag enbart sett externa verk. Värt att poängtera är att dessa alltså också gavs skölden. Svårt att ge något exakt årtal.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Du får allt visa bild på den där, i klockorna efter 30/ 40-talet så har jag enbart sett externa verk. Värt att poängtera är att dessa alltså också gavs skölden. Svårt att ge något exakt årtal.

Fan kul att kolla igenom sin gamla "Sent" mapp i mailen! Där sparas ju massa kul man glömt bort. :D Får dock inte fram bilderna? Det kanske inte var en 50 talare utan äldre då och minnet som spökar


Dear Sir,
Thank you very much for your e-mail and the pictures of your wonderful Hy. Moser & Cie. watch.
In view of the very often changing and very international history of H. Moser & Cie., we are still looking for the old archive books in order to be able to match serial- with reference numbers.

Unfortunately to this day, we have not been able to relocate the old archives and we therefore cannot match your reference number with any documents.

Since the death of Heinrich Moser in 1874 his watch business in St. Petersburg was continued by managers. But after the Russian Revolution in 1905, they were dispossessed by the government. Additional Revolution between 1917 and 1921 destroyed Heinrich Moser's lifework completely. Due to this very often changing and very international history it is very difficult to give you any further information about your ancient H. Moser & Cie. watch or its value.

Nevertheless, in our opinion your watch is an original Hy. Moser & Cie. watch. This because of the typical Moser hallmark on the movement.

Unfortunately, we aren't able to assess whether the wristband is real.

With the following link http://issuu.com/h-moser.com/docs/03_katalog_moser_d
you can flicker through our current catalogue and read up Mosers history.

For any further requests, please do not hesitate to contact us again.

We thank you for your understanding and remain with best regards,

XXXXXXXXXXXX

GetInline.aspx

Moser Schaffhausen AG
Rundbuckstrasse 10
CH-8212 Neuhausen am Rheinfall

Tel: +41 52 674 XX XX
Fax: +41 52 674 XX 55
[email protected]
www.h-moser.com
 
Topp