Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad ser ni på bilden?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mattias79, 7 juni 2014.

1. Mattias79
    Trådstartare

Mattias79 Stadsbo

Vad kan man säga om dessa bilder? Ser ni något värt att bjuda på? Har någon nån gissning eller info på klockan i mitten på översta bilden med "digital" tidsvisning?

auktion%208%20juni%20019.jpg auktion%208%20juni%20016.jpg

Tacksam för all hjälp jag kan få.

2. Strindberg

Strindberg Biskop

Allt är väl en fråga om vad du ska ha dem till, om du vill ha dem eller flippa och casha in, men jag skulle fixa mig ett paketpris på Seamastern med svart tavla till vänster på första bilden och Certinan med brun till höger på andra.

Kanske också den "digitala".

Loppis/antikhandel? Priser?

Affe gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Vad är det för klocka med extra knappar på vänster sida som man ser med ljusbrun läderrem på andra bilden?

4. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Den tycker jag också ser intressant ut.
    Förstoringsbubbla till datum?
    /j

5. Mattias79
    Trådstartare

Mattias79 Stadsbo

Jag tänker precis som ni. Svarta omegan, Certinan i guld, kronografen med datumbubblan, alla dessa är intressanta. Dom går på auktion klockan 10:00 i morgon. Ett av få auktionshus där man måste vara på plats för att bjuda. Omegan vill jag köpa till min sambo. Dom andra är jag intresserad på för min egen skull.

6. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Som sagt kronografen från Buler, trevliga seamasters och även en fin Longines med datum klockan 12. Den till vänster om Longines kan också vara kul.

7. Mattias79
    Trådstartare

Mattias79 Stadsbo

Fler bilder

auktion%208%20juni%20012.jpg auktion%208%20juni%20013.jpg auktion%208%20juni%20020.jpg

8. Strindberg

Strindberg Biskop

Jag menade ingen guldcertina (men du får ju bjuda på vad du vill) utan stålisen med lite rolig form.

Sen är det en fin typ turkos tavla på sista nya bilden, i samma låda som en digitalare.

Personligen tror jag att det är svårt att fynda på auktion, i alla fall Omegor som "alla" tror är värda cash. Min uppfattning är att de bästa köpen generellt är "halvkända" märken med intressanta tavlor. De kommer att öka i värde om intresset för vintageur ökar.

Sa siaren Hans.

9. Mattias79
    Trådstartare

Mattias79 Stadsbo

Jag tror att du har rätt. Mitt hopp står dock till att detta auktionshus inte finns på nätet och ligger mitt ute i obyggden (obygden?). Är man inte på plats kan man inte bjuda. Detta kan dock upphävas av att lekmän ofta värderar gamla ur av kända märken (läs Omega) för högt. Alltså kommer jag sannolikt hoppa av budgivningen vid 900 kr då pöbeln, i tron av att dom gör ett klipp, fortsätter bjuda. Nu när jag tänker efter vore det nästan bättre om publiken bara bestod av klocknördar. Din teori om halvkända märken gäller alltså sannolikt.

10. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Har du möjligtvis en bättre bild på 3e klockan från vänster på nedre raden på första bilden? Tror den kan vara intressant:)

Bojke gillar detta.
  11. Mattias79
    Trådstartare

Mattias79 Stadsbo

Nä tyvärr. Har bara dom här bilderna. Är på väg dit nu dock.

Karatekid gillar detta.
  12. Strindberg

Strindberg Biskop

Du må komma med rapport senare!

Uselt väder här, vill också åka på auktion (dåligt väder + uteauktion = fyndläge!).

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    900kr för alla de uren? :D Lär ju gå för minst 5000kr till någon med ett traderakonto.

Skämt å sidor så lär du knappast få en seamaster för 900kr om det var det som var planen.

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Seiko nr 6 & 7 ser kul ut!

15. Mattias79
    Trådstartare

Mattias79 Stadsbo

Longines Conquest = 3400 kr

LongCon gillar detta.
  16. Mattias79
    Trådstartare