• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska hända med den?

par

Patek
2-Faktor
För många år sen när jag hade börjat bli klockintresserad så inköptes en submariner kopia. Jag var väldigt sugen på the real deal men gick på gymnasiet och hade inte pengarna riktigt än. Jag har inte använt den mer än 3-4 gånger och hela anledningen med att köpa den var mest att testa storleken och designen innan man la ut massor av pengar.

Om jag minns rätt var det inte den sämsta kopian utan kostade 1000-1200kr och kallades noobmariner vilket ansågs inte vara den mest värdelösa thai-kopia(om det nu finns graderingar i värdelös) och att något miyota verk satt i om jag minns rätt.

Det var bakgrunden



Nu till ämnet, vad ska hända med den nu?:)
Hittade den under en städning härom dagen och har blivit inspirerad av alla slåsönderfake trådar.
Klockan tickar på utan problem (även om jag inte undersökt tidshållningen) och den funkar än så länge bortsett från datumet som verkar ta tid att slå över.

Kom med ideér hur jag kan testa skiten hårt!
En tanke jag var sugen på var att börja med o frysa in den, ev i vatten.

Om detta är mot reglerna pga kopia får admin ta bort tråden...

IkndII8.jpg

Y3HpXad.jpg

PIIVNVD.jpg

4k0fex7.jpg

1VJYQCE.jpg

uLXKrBP.jpg
 

demondave

Rolex
Många varianter har ju redan setts, så visst mått av kreativitet krävs. Kopian är ju köpt med berått mod, det måste ju innebära att avbönen blir mer krävande här på KS ;)

Jag tänker degel och en bunsenbrännare! Vilka temperaturer krävs för att smälta (antagligen halvtaskigt) rostfritt? Och, om det lyckas, vad ska man gjuta av klockfanskapet? :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tokmodda den! Ta isär den, fila bort kronskydden. Kläm dit nån aftermarket tavla och eh, asså, öh, och lite andra grejer.

Gör nåt skoj istället för att förstöra den. Sen kan du lotta ut den och skänka pengarna till BFC. Det tycker jag är en bättre lösning än att bara trasha.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Gör nåt skoj istället för att förstöra den. Sen kan du lotta ut den och skänka pengarna till BFC. Det tycker jag är en bättre lösning än att bara trasha.

Tycker du har en helt sund inställning, men är det inte risk med "strul" på en massa nivåer att lotta ut en kopia på KS?
Skäms att säga det men för många år sedan köpte jag ett par kopior (en tid när jag definitivt inte hade råd att köpa äkta), aldrig använt de, vet inte om jag ska kasta de eller vad fan som är rätt, visst hade det kännts bra att skänka pengar till BFC!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Först håller jag med i att kopior ICKE skall köpas! Vill klargöra det. Sedan uppgav trådskaparen att han gjort det i ett förvillat tonårstillstånd, ingen ursäkt men en helt godtagbar förklaring. Jag tycker inte om att döma någon och kommer således ej att göra det.

Tycker att du skall göra något kreativt, såsom att lägga upp klockan vid en äkta och peka på skillnaderna mellan äkta & fake. Eftersom din klocka bör vara hyfsat bra gjort.

Efter det kan du köra den i ugnen på ca 275 grader i 12-24 timmar!

Vänligen
 

Compiss

Patek
2-Faktor
A
Tycker du har en helt sund inställning, men är det inte risk med "strul" på en massa nivåer att lotta ut en kopia på KS?
Skäms att säga det men för många år sedan köpte jag ett par kopior (en tid när jag definitivt inte hade råd att köpa äkta), aldrig använt de, vet inte om jag ska kasta de eller vad fan som är rätt, visst hade det kännts bra att skänka pengar till BFC!
Anser att de ej skall sättas i omlopp!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Men om man våldsmoddar en kopia till nåt no-name hittepå spelar det väl ingen roll om den omsätts. Var ju nån som sålde en patinerad kines big-crown vid namn Tiger här utan att någon höjde på ögonbrynen.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Men om man våldsmoddar en kopia till nåt no-name hittepå spelar det väl ingen roll om den omsätts. Var ju nån som sålde en patinerad kines big-crown vid namn Tiger här utan att någon höjde på ögonbrynen.

Fast det stod ju Tiger och lite annat på urtavlan, inte Submariner vill jag minnas. Mer en fulhomage.

Slå sönder skiten, tid och ork ska inte läggas på kopior.
 
Tycker det känns sjukligt onödigt att ha sönder klockan, som jag säger i min tråd där jag moddar en liknande kopia. Är det en fungerande klocka så gör något kul av den istället, ha bort allt som säger "Rolex", måla om den, sätt ett annat band på den. Slipa urtavlan, skriv ut en egen urtavla med laserskrivare på fotopapper och sätt på "din egen" urtavla på den.
 

Onelund

Rolex
Var kreativ istället för att förstöra finns massor med kul saker att använda sig av, vinkelslip. sandpapper, bunsenbrännare, syra, tapetklister. Få bort all brands och sälj sedan i eget namn för att skänka pengarna till Barncancerfonden
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Fast det stod ju Tiger och lite annat på urtavlan, inte Submariner vill jag minnas. Mer en fulhomage.

Slå sönder skiten, tid och ork ska inte läggas på kopior.

Ja det var en fulhommage kan man väl säga :) Tiger Concept hette den vill jag minnas.

Nåja, vill ägaren bli av med eländet så skicka den till mig så bygger jag om den till en packmoped.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Den ska alltså ha ett "riktigt" verk? Som funkar? Det finns väl folk som är intresserade av urmakeri och då är väl det här ett utmärkt objekt för skruvande. Moddande är säkert också kul, men skulle någon verkligen bära den på riktigt?
 

par

Patek
2-Faktor
Okej, det blev endel inlägg här. Visst förväntade jag mig att det skulle bli endel reaktioner och endel skulle bli upprörda.

Jag vet att jag gjorde "en ful grej" vid tillfället men har för hoppningsvis betalt tillbaka lite till rolex efter alla nya klockor man köpt från dem:)


Jag har bestämt för att en anti rolex mod är rätt väg att gå för att sedan auktioneras att tillförmån för bcf.
Uppföljning kommer!
 
Topp