Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad ska in - vad ska ut?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fabian, 8 november 2012.

1. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Ni vet hur det är, ibland tittar man i klockboxen och känner sig inte helt nöjd. Man har köpt modellen för att de "måste" finnas i samlingen. Just nu sitter jag med en (i mina ögon) härlig samling men som ändå inte känns så spännande. Då intresset bara blir större och större är jag inte sugen på att flippa runt en massa hundrakronors-klockor utan vill ha saker jag verkligen beundrar. Min fråga blir därför, VAD SKA JAG GÖRA? vilka/vilken får stanna och vad ska ut samt vad ska in?! Den enda klockan jag verkligen vill spara är min lille oyster som är den stora favoriten

Rolex Submariner, R-serie -1987. Så klassiskt det bara kan bli, men jag gillar ju vintage?

Min egna studentpresent som då och då används.

absoluta keepern

senaste köpet, en fantastisk 1601, men det är något som inte känns rätt....

Gullig kostymklocka men som i princip aldrig används, jag bär ju inte kostym i jobbet?

Kan lika gärna hända att jag behåller rubbet, men det vore kul med lite förändring! vad hade du sålt och vad hade du köpt?

2. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

...bilden på din Speedmaster pro syns inte... :twisted:

3. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Det beror på att han bytt upp sig!

4. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Åh, är det en Straight-lug Pre Pro... mums!!!, fast bilden syns ju ändå inte... :twisted:

5. aleksi

aleksi Bonde

1, 3, 5 är ju fantastiska klockor.

6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Fin samling till att börja med! När jag hade många klockor i boxen, hade jag som regel att försöka hålla det till max en av samma märke. Fungerade hyfsat bra, och det blev en kul blandning och gjorde att jag testade många olika. Behåll alltså den lilla "oysterkeepern", byt ut "subben" till en "Tudor Snowflake", byt resten mot en vintage "Speedy", och skaffa dig en födelseårsdinka, om du inte redan har en. Klockrent tips va ;)

7. Gavve

Gavve Greven

Fimpa datejusten till förmån för en i stål... Aldrig gillat den i tt utan länk. Högst subjektiv dock ;)

8. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Klockkooperativet är kanske nåt för dig också ; )
    Vi utövar en slags fågelskådning av ur. Efter ett slag är den avkryssad och man går vidare.

9. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

haha... :D ...vem sätter upp 300-listan...

10. ZQT

ZQT The Banker

Fin samling.

Jag tycker att du kan skicka DJ:n och Seamastern (de två sista) Din Rolex precision tar ju ut funktionen hos seamastern och om du ska använda kostym är det kanske skoj att använda det gamla studenturet? :)

11. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Kommer snart en lista på 365 objekt.
    = ))

12. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Att sälja datjusten och omegan är en idé... men samtidigt de två billigaste klockorna som inte ger någon rolig budget att köpa nytt för :?

Vad ska in då? alltid tyckt om Omega Ploprof. Dock sjukt svårt att hitta på marknaden nu...

13. Rossi

Rossi Präst

"Sjukt svår att hitta" är kanske att överdriva en smula...:smile:

Det är ju inte en NOS Heuer Siffert direkt.

14. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Du har ganska mycket kapital bundet i subben och DJ:n. Om ingen av dem är någon pulshöjare längre, vore väl en idé att sälja båda och skaffa den rolex du egentligen vill ha istället. Kanske lemanian också måste bytas in...

Själv tycker jag att det är kul med sällan använda klockor, och skulle absolut behålla omegan just för att plocka fram den till nyårssmokingen.

15. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Beckna suben och Dj:n köp 1675.

Otroligt subjektiv åsikt här :D

16. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm

haha ja det var överdrivet, men det regnar inga på svenska marknaden om jag uttrycker mig så istället :D

Jag gillar Sub, frågan är bara om jag är hjärntvättad och saknar de målade indexen och tycker att min 80-tals variant är för ny?

17. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm

Lemanian blir nog svår att själva, försök två gånger men båda gångerna avslutat innan affär för att jag förstått att jag i framtiden kommer sakna den! Den är otroligt skön att ha på sig och är lite ovanligare. Säljer jag Dj måste något nytt i guld komma in och den enda lösningen då är egentligen en Day-date men som i dagsläget är lite för dyr, iallfall om man vill köpa med presidentlänk...

Mårtenssons ur Brookfield