• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska in - vad ska ut?

Fabian

Patek
2-Faktor
Ni vet hur det är, ibland tittar man i klockboxen och känner sig inte helt nöjd. Man har köpt modellen för att de "måste" finnas i samlingen. Just nu sitter jag med en (i mina ögon) härlig samling men som ändå inte känns så spännande. Då intresset bara blir större och större är jag inte sugen på att flippa runt en massa hundrakronors-klockor utan vill ha saker jag verkligen beundrar. Min fråga blir därför, VAD SKA JAG GÖRA? vilka/vilken får stanna och vad ska ut samt vad ska in?! Den enda klockan jag verkligen vill spara är min lille oyster som är den stora favoriten

IMG_0531.jpg

Rolex Submariner, R-serie -1987. Så klassiskt det bara kan bli, men jag gillar ju vintage?

IMG_0979.jpg

Min egna studentpresent som då och då används.

581072EB-77C7-4DFC-9199-48F3BF01EF40-14698-00001025728775A6.jpg

absoluta keepern

IMG_1166.jpg

senaste köpet, en fantastisk 1601, men det är något som inte känns rätt....

IMG_0961.jpg

Gullig kostymklocka men som i princip aldrig används, jag bär ju inte kostym i jobbet?


Kan lika gärna hända att jag behåller rubbet, men det vore kul med lite förändring! vad hade du sålt och vad hade du köpt?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fin samling till att börja med! När jag hade många klockor i boxen, hade jag som regel att försöka hålla det till max en av samma märke. Fungerade hyfsat bra, och det blev en kul blandning och gjorde att jag testade många olika. Behåll alltså den lilla "oysterkeepern", byt ut "subben" till en "Tudor Snowflake", byt resten mot en vintage "Speedy", och skaffa dig en födelseårsdinka, om du inte redan har en. Klockrent tips va ;)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fimpa datejusten till förmån för en i stål... Aldrig gillat den i tt utan länk. Högst subjektiv dock ;)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Klockkooperativet är kanske nåt för dig också ; )
Vi utövar en slags fågelskådning av ur. Efter ett slag är den avkryssad och man går vidare.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fin samling.

Jag tycker att du kan skicka DJ:n och Seamastern (de två sista) Din Rolex precision tar ju ut funktionen hos seamastern och om du ska använda kostym är det kanske skoj att använda det gamla studenturet? :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Att sälja datjusten och omegan är en idé... men samtidigt de två billigaste klockorna som inte ger någon rolig budget att köpa nytt för :?

Vad ska in då? alltid tyckt om Omega Ploprof. Dock sjukt svårt att hitta på marknaden nu...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Du har ganska mycket kapital bundet i subben och DJ:n. Om ingen av dem är någon pulshöjare längre, vore väl en idé att sälja båda och skaffa den rolex du egentligen vill ha istället. Kanske lemanian också måste bytas in...

Själv tycker jag att det är kul med sällan använda klockor, och skulle absolut behålla omegan just för att plocka fram den till nyårssmokingen.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Rossi skrev:
Fabian skrev:
Vad ska in då? alltid tyckt om Omega Ploprof. Dock sjukt svårt att hitta på marknaden nu...

"Sjukt svår att hitta" är kanske att överdriva en smula...:smile:

Det är ju inte en NOS Heuer Siffert direkt.


haha ja det var överdrivet, men det regnar inga på svenska marknaden om jag uttrycker mig så istället :D

Jag gillar Sub, frågan är bara om jag är hjärntvättad och saknar de målade indexen och tycker att min 80-tals variant är för ny?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
papadok skrev:
Du har ganska mycket kapital bundet i subben och DJ:n. Om ingen av dem är någon pulshöjare längre, vore väl en idé att sälja båda och skaffa den rolex du egentligen vill ha istället. Kanske lemanian också måste bytas in...

Själv tycker jag att det är kul med sällan använda klockor, och skulle absolut behålla omegan just för att plocka fram den till nyårssmokingen.


Lemanian blir nog svår att själva, försök två gånger men båda gångerna avslutat innan affär för att jag förstått att jag i framtiden kommer sakna den! Den är otroligt skön att ha på sig och är lite ovanligare. Säljer jag Dj måste något nytt i guld komma in och den enda lösningen då är egentligen en Day-date men som i dagsläget är lite för dyr, iallfall om man vill köpa med presidentlänk...
 
Topp