• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska jag ha för läder på min DD?

Zed

Swissera
Professional Dealer
Klart är att jag ska ha 20mm vid bandhornen och 16mm vid spännet men där tar det stopp. Helst vill jag klämma på bandet innan jag köper men är öppen för förslag. Har tittat på lite olika Hirschband hos Jarl Sandin, de är den enda butik som har band i min dimension hemma.

Jag vill nog ha ett alligator/kroko som är 3mm tjockt och matt. Förslag?

Klockan ser ut så här:


Banden hos Jarl Sandin


Har någon hört talas om märket "Di Modell" förresten? Har tittat på dessa:
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Dom två till vänster på den övre bilden var snyggast och den andra från vänster favoriten. Hallickbandet i mitten går fetbort. Ser ut som vinyl. :eek:
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Dom två till vänster på den övre bilden var snyggast och den andra från vänster favoriten. Hallickbandet i mitten går fetbort. Ser ut som vinyl. :eek:


Har faktiskt inte tittat på det gråa alls. Jag gillar dock det längst till höger. Lite flashigt och somrigt. :cool:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Beror på hur gubbigt det skall vara? Jämntjockt (3-4 mm), lite stoppning, skurna kanter, matt och stora sköldar i strukturen känns modernt. Tunna, blanka, vikta kanter och med små sköldar i strukturen känns gubbigt och gammeldags. Ett wildcard är saffianoläder från tex Camille Fournet.

Mörkbrunt är mycket dress och vintage. Ljusbrunt kan vara lite svårmatchat men lite livligare. Svart är lite stelt men helt ok. Grått är även det ett kul wildcard, testade du det på bilden?

Och slutligen, grattis till din finfina dinka!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Beror på hur gubbigt det skall vara? Jämntjockt (3-4 mm), lite stoppning, skurna kanter, matt och stora sköldar i strukturen känns modernt. Tunna, blanka, vikta kanter och med små sköldar i strukturen känns gubbigt och gammeldags. Ett wildcard är saffianoläder från tex Camille Fournet.

Mörkbrunt är mycket dress och vintage. Ljusbrunt kan vara lite svårmatchat men lite livligare. Svart är lite stelt men helt ok. Grått är även det ett kul wildcard, testade du det på bilden?

Och slutligen, grattis till din finfina dinka!


Tack! En eloge till dig för att du hjälpte till i valet av ur. :)

Har inte provat det gråa alls. Skulle kanske gjort det men när man väl står där blir man ju rådvill. Jag vill ha ett tunnt och kanske lite ljusare så här på sommaren. Mörkare kan man ju köra till höst och vinter?

Är sugen på CF men lite orolig över att jag kanske beställer något jag inte gillar när jag väl ser det i verkligheten.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack! En eloge till dig för att du hjälpte till i valet av ur. :)

Har inte provat det gråa alls. Skulle kanske gjort det men när man väl står där blir man ju rådvill. Jag vill ha ett tunnt och kanske lite ljusare så här på sommaren. Mörkare kan man ju köra till höst och vinter?

Är sugen på CF men lite orolig över att jag kanske beställer något jag inte gillar när jag väl ser det i verkligheten.
Du har sett DrDre DD på ljusbrun struts? Annars är som sagt ett ljusbrunt saffianoläder riktigt sommrigt.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Riktigt Snyggt men jag skulle köra ett grönt på sommaren, passar bra till den ljusa tavlan, hur känns storleken? Pallar du 36mm...

36mm fungerar förvånansvärt väl. När man håller klockan i handen känns den hemskt liten men på armen är det precis rätt storlek. Annorlunda än sportmodellerna men har definitivt en egen charm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kolla tråden Spencer startade på ämnet för några få dagar sedan. Massa länkar och tips där.
Har haft flera band från Dimodel och de är bra, men går inte att jämföra med riktigt fina band.
 
Topp