• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska jag köpa? 114060 eller... finns något bättre?

MartinL

Omega
Problemet låter lite som att du är bergsäker på att du ska ha klocka livet ut. Självklart kan det vara en rolig eller sund målsättning men om du hatar dinkan om 10 eller 20 år måste du väl vara beredd på att flipa den? Det jag vill säga är att du ska köpa något du känner att du vill ha nu och kanske i en diffus framtid men att tankemässigt låsa sig på att det måste funka livet ut gör nog valet mer eller mindre omöjligt. Får du fuktig blick av 114060 så kör på den, svårt att se att du skulle ångra dig med en fantastiskt fin och klassisk klocka!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag gick från en 114060 till en Speedy Moonwatch. Länken på Rollen är bättre (Glidelocken är suverän), men Speedyn sitter ändå skönare på min handled. Tycker definitivt du ska klämma på en Moonwatch innan du bestämmer dig.

Tack för tipset, även om valet bara blir svårare :) Men båda finns ju hos Bergströms så jag får väl tillbringa lite tid i butiken innan jag bestämmer mig.

Tänk på att moonwatch tål vatten dåligt, tyvärr. Bör ej badas med. Vill man kunna plaska i vatten också, så är submarinern absolut tryggt.
 

N.Bathes

Cartier
Då har man varit på Bergströms, men den som fanns inne var reserverad :(. Får snällt vänta en månad. Annars hade det troligtvis blivit köp.

Men en tanke som slog mig... Hur gör ni när ni lämnar en AD med en ny klocka? Det är ju lätt för diverse skumma typer att räkna ut att det finns något dyrt i påsen.
99% säker...
Då tar du klockan i jeansfickan
Hämtar påse och kartongbox nästa dag
Men där sitter kanske en spanartjuv mittemot butiken som följer efter dig och frågar vad klockan är....
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Subc får en del skit på forumet "den är tråkig, Svensson dinka bla bla buhu"

Men subc, 114060 eller 116610 är SÅ JÄVLAR BRA. De är så snygga, har det klassiska submariner utseendet trots sina uppdateringar, de är då väldigt bra ihopskruvade när man klämmer på dem så förstår man vad grejen är. De är verkligen rejäla ur som pallar det mesta samtidigt som de är sobra och funkar till allt från dykresan till finresturangen.
Har svårt att se vilka riktiga konkurrenter subc har i den prisklassen som är lika klassisk och så användbar.
 
Frågar du "mig", och det gör du ju, så hade jag valt 116610 pga datumet. Då detta inte verkar vara ett alternativ så kör på en utan.
Du får en klocka som funkar till allt, håller värdet bra och dessutom är känslan av Rolex speciell.
Allergin skulle jag inte oroa mig allt för mycket över men skulle det nu mot förmodan vara ett problem så funkar den utmärkt på nato.
Go for it för väljer du bort den för något annat kommer du att gå och snegla på den tills du inte pallar mer och köper en iaf.
 
Topp