• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska jag köpa för vintage-tråden. Fråga här!

ilu05191

Omega
Känns som ett bra pris om den är servad ordentligt. Har en liknande som jag gillar, tycker storleken är näst intill perfekt.

Kanon ju. Var det ett valjoux i?

Nu har den landat och första intrycket är mycket bra!
FullSizeRender 8.jpg
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Flippersjuka, ängslighet och orolig entusiasm. I 20-25k-spannet - vad skulle ni klippt för kul? Kronografer är alltid roliga.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
En Speedmaster mark 2 med racingtavla! Fortfarande rätt prisvärda och lagom utmaning att hitta en fin:)

Heuer Carrera eller @denjohan s Autavia :)

Tack för tips!!

Är lite sugen på 36mm krono så Carrera är aktuellt. Inte särskilt insatt i Heuer ännu, men ska nog läsa på lite. 70-tals Autaviorna är feta, men kanske lite för feta ATM.

Speedy är ett hett alternativ, då kanske en 90-tals Speedy med tritiumtavla står närmst.

Zenithen är ball! Men just de Lucan ser lite "modern" ut. Får man någon annan Zenithkrono för den pengen?
 

ilu05191

Omega
Tack för tips!!

Är lite sugen på 36mm krono så Carrera är aktuellt. Inte särskilt insatt i Heuer ännu, men ska nog läsa på lite. 70-tals Autaviorna är feta, men kanske lite för feta ATM.

Speedy är ett hett alternativ, då kanske en 90-tals Speedy med tritiumtavla står närmst.

Zenithen är ball! Men just de Lucan ser lite "modern" ut. Får man någon annan Zenithkrono för den pengen?
Säkert, finns några på C24 nu men det förändras ju hela tiden så kolla med jämna mellanrum.
 

ilu05191

Omega
Tack för tips!!

Är lite sugen på 36mm krono så Carrera är aktuellt. Inte särskilt insatt i Heuer ännu, men ska nog läsa på lite. 70-tals Autaviorna är feta, men kanske lite för feta ATM.
Speedy är ett hett alternativ, då kanske en 90-tals Speedy med tritiumtavla står närmst.
Zenithen är ball! Men just de Lucan ser lite "modern" ut. Får man någon annan Zenithkrono för den pengen?

Om du vill ha mer vintagekänsla och gå under budget så kan jag rekomendera denna: http://www.chrono24.se/all/sandoz-diver-mechanical-chronograph-60s--id4200791.htm
Har haft en sån i ett par veckor och jag blir glad varje gång jag ser den:)
FullSizeRender 13.jpg
 
  • Like
Reactions: PJW

Vicdoc

Omega
Nån som har tips på klocka med blå urtavla, gärna automatisk i 70-talsstil med någon halvfunky form. Typ c-shape eller nåt med integrerad länk.
 
Topp