• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska jag köpa för vintage-tråden. Fråga här!

BCKSTRM

Rolex
Hej alla!

Jag har en kort tid nu ägt en 1675. Klockan jag trodde skulle fylla alla tomrum...

Nog för att den är grym och så, men på något vis är den lite för lik min (Tudor)Sub som jag gillar mer.

Nu funderar jag på 1: köpa ett mer (naturligt) blekt svart insert till 1675an eller 2: Flippa. Jag är öppen för typ allt kul och tar tacksamt emot sköna tips!

Vad tycker ni?

Nedan bilder på mina ur och några inspirationsbilder:
IMG_4316.JPG
IMG_4106.JPG


Inspiration:
IMG_4347.JPG

IMG_4363.PNG
IMG_4364.PNG

IMG_4365.PNG
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej alla!

Jag har en kort tid nu ägt en 1675. Klockan jag trodde skulle fylla alla tomrum...

Nog för att den är grym och så, men på något vis är den lite för lik min (Tudor)Sub som jag gillar mer.

Nu funderar jag på 1: köpa ett mer (naturligt) blekt svart insert till 1675an eller 2: Flippa. Jag är öppen för typ allt kul och tar tacksamt emot sköna tips!

Vad tycker ni?

Nedan bilder på mina ur och några inspirationsbilder:
IMG_4316.JPG
IMG_4106.JPG


Inspiration:
IMG_4347.JPG

IMG_4363.PNG
IMG_4364.PNG

IMG_4365.PNG

Grymma klockor du har!
Tycker du skulle satsa på ett pepsi så får du en perfekt kombo med GMT/pepsi/jubile och submariner/oyster.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Hej alla!

Jag har en kort tid nu ägt en 1675. Klockan jag trodde skulle fylla alla tomrum...

Nog för att den är grym och så, men på något vis är den lite för lik min (Tudor)Sub som jag gillar mer.

Nu funderar jag på 1: köpa ett mer (naturligt) blekt svart insert till 1675an eller 2: Flippa. Jag är öppen för typ allt kul och tar tacksamt emot sköna tips!

Vad tycker ni?

Nedan bilder på mina ur och några inspirationsbilder:
IMG_4316.JPG
IMG_4106.JPG


Inspiration:
IMG_4347.JPG

IMG_4363.PNG
IMG_4364.PNG

IMG_4365.PNG
Fantastiska klockor to say the least. Jag säger håll, försök att undvika försäljningssidor ett tag å njut av klockorna.

Personligen har jag sedan i höstas känt en jävla stress över att flippa å testa nytt, men nu försöker jag lugna mig och det har resulterat att jag diggar mina nuvarande klockor lite mer. Nu har jag inte alls några klockor i nivå med dina, men symptomen kanske är desamma.
 

BCKSTRM

Rolex
Fantastiska klockor to say the least. Jag säger håll, försök att undvika försäljningssidor ett tag å njut av klockorna.

Personligen har jag sedan i höstas känt en jävla stress över att flippa å testa nytt, men nu försöker jag lugna mig och det har resulterat att jag diggar mina nuvarande klockor lite mer. Nu har jag inte alls några klockor i nivå med dina, men symptomen kanske är desamma.
Tror du slår huvudet på spiken... :)

Ska nog följa dina kloka ord! Blir lixom lite frustrerad över att jag gillar min Tissot och Omega (för någon tusing) lika mycket som gmtn.. men det är väl iofs en bra sak :)
 

Calle med C

Panerai
Hej alla!

Jag har en kort tid nu ägt en 1675. Klockan jag trodde skulle fylla alla tomrum...

Nog för att den är grym och så, men på något vis är den lite för lik min (Tudor)Sub som jag gillar mer.

Nu funderar jag på 1: köpa ett mer (naturligt) blekt svart insert till 1675an eller 2: Flippa. Jag är öppen för typ allt kul och tar tacksamt emot sköna tips!

Vad tycker ni?

Nedan bilder på mina ur och några inspirationsbilder:
IMG_4316.JPG
IMG_4106.JPG


Inspiration:
IMG_4347.JPG

IMG_4363.PNG
IMG_4364.PNG

IMG_4365.PNG

Som redan nämnt: Pepsi! Det blir en grym dubbel!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla!

Jag har en kort tid nu ägt en 1675. Klockan jag trodde skulle fylla alla tomrum...

Nog för att den är grym och så, men på något vis är den lite för lik min (Tudor)Sub som jag gillar mer.

Nu funderar jag på 1: köpa ett mer (naturligt) blekt svart insert till 1675an eller 2: Flippa. Jag är öppen för typ allt kul och tar tacksamt emot sköna tips!

Vad tycker ni?

Nedan bilder på mina ur och några inspirationsbilder:
IMG_4316.JPG
IMG_4106.JPG


Inspiration:
IMG_4347.JPG

IMG_4363.PNG
IMG_4364.PNG

IMG_4365.PNG
Var i lite liknande sits för några år sen, och valde att behålla Flingan, då Rollen var lite för (tråkigt-) bra och mångsidig, den perfekta vintage OWG-klockan, med alla variationsmöjligheter osv. Den skulle helt enkelt döda lite av mitt klockintresse. Min älskade flinga släpptes också iväg något år senare btw :)

Så gillar du Tudorn mera, så är det väl bara att testa vidare. Finns ju mycket annat kul :)

IMG_2160_zpsr57w8p6g.jpg
 

BCKSTRM

Rolex
Var i lite liknande sits för några år sen, och valde att behålla Flingan, då Rollen var lite för (tråkigt-) bra och mångsidig, den perfekta vintage OWG-klockan, med alla variationsmöjligheter osv. Den skulle helt enkelt döda lite av mitt klockintresse. Min älskade flinga släpptes också iväg något år senare btw :)

Så gillar du Tudorn mera, så är det väl bara att testa vidare. Finns ju mycket annat kul :)

IMG_2160_zpsr57w8p6g.jpg
Faktiskt lite inne på en blå flinga :) Men är petig med patinan och måna har för mig "fel" patina. Å andra sidan kanske jag hamnar i samma sits då med att flingan är föe lik Suben...
 

PJW

Audemars
2-Faktor
En månad sedan senaste köpet.. Börjar bli dags igen nu. Vad skulle ni klippt för 10k?
 

Johan1981

Omega
Hej alla!

Jag har en kort tid nu ägt en 1675. Klockan jag trodde skulle fylla alla tomrum...

Nog för att den är grym och så, men på något vis är den lite för lik min (Tudor)Sub som jag gillar mer.

Nu funderar jag på 1: köpa ett mer (naturligt) blekt svart insert till 1675an eller 2: Flippa. Jag är öppen för typ allt kul och tar tacksamt emot sköna tips!

Vad tycker ni?

Nedan bilder på mina ur och några inspirationsbilder:
IMG_4316.JPG
IMG_4106.JPG


Inspiration:
IMG_4347.JPG

IMG_4363.PNG
IMG_4364.PNG

IMG_4365.PNG

Tycker du ska snacka med Anders på Gamla Lampor (sibyllegatan 18), han köpte på sig ett gäng gamla 1675-inserts från en ÅF som la ner för några år sen. Sist jag tittade så hade han en hel del pepsis med vacker patina, förstår att du föredrar svart men om du vill ha nåt som kompletterar istället för att konkurrera med flingan så är nog pepsi bästa alternativet.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
En cal 135 hade suttit fint men för dyr för en dressare imo.

En ploprof kanske...de är fortfarande prisvärda!

Hah! Finns det en till salu?;)
Absolut ploprof är kul och mycket klocka för pengarna sett till heritage, igenkänningsfaktor osv. sedan finns det ju många roliga tunga dykare betydligt mer söderut i pris om man känner för att ha lite semesterpengar kvar... :)
 

Bogatir

Cartier
En cal 135 hade suttit fint men för dyr för en dressare imo.

En ploprof kanske...de är fortfarande prisvärda!

Hah! Finns det en till salu?;)
En Plopp är lite av en drömklocka. Jag får snart upp 6 st Ploppovovitch (vintage-Vostok) från en kompis som är urmakare i Ukraina. Prisvärdare än så blir det inte. Krackelerad tavla, bezel som snurrar åt alla håll och en krona som vinglar värre än en rysk gruvarbetare på fredagkvällen. Men de håller tiden, är nyservade och går att laga med en fickkniv. Snygga som fasen är de också i mina ögon. Gissa vilken som är ryss :)
IMG_1212.JPG
 
Topp