• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska jag köpa?

marlun

Rolex
Halloj!
Jag är 15 år gammal och extrajobbar på helgerna. Det är med andra ord alltså dags att unna mig en schysst klocka. Frågan är bara vad man ska ha.

En Tudor black bay blå?
image.jpeg


Eller ska jag fortsätta spara till något roligare som till exempel en speedy?
image.jpeg


Eller en Seamaster 300 master co-axial? Imponerande urverk i den
image.jpeg

(Samtliga bilder tagna från internet)

Så, vad tycker panelen? Är tacksam för svar :)
 

Virrevet

Omega
Jag gillar Tudor, det enda felet på BB är att den saknar datum vilket jag stör mig på.. Eftersom du inte verkar vilja ha datum så spelar det ju ingen roll ;) Annars har du ju Tudor Pelagos med datum. Dock inte i kombinationen med blått och svart.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Halloj!
Jag är 15 år gammal och extrajobbar på helgerna. Det är med andra ord alltså dags att unna mig en schysst klocka. Frågan är bara vad man ska ha.

En Tudor black bay blå?
image.jpeg


Eller ska jag fortsätta spara till något roligare som till exempel en speedy?
image.jpeg


Eller en Seamaster 300 master co-axial? Imponerande urverk i den
image.jpeg

(Samtliga bilder tagna från internet)

Så, vad tycker panelen? Är tacksam för svar :)
Alla tre är fina klockor, köp en beg. tudor så har du en bra början , den är även hyfsat lättsåld om du vill köpa en speedy i framtiden.

Välkommen
 

Fjmo

Omega
Är det din första och enda klocka hade jag personligen valt något som tål vatten ordentligt, med andra ord går speedyn bort. Jag har själv en blå Tudor BB och tror inte att du skulle bli besviken! Kör!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Som första val hade jag kört på BBB, riktigt fin och möjlighet att variera med olika Natoband gör den till en vinnare.

Kämpa på!
 

marlun

Rolex
Är det din första och enda klocka hade jag personligen valt något som tål vatten ordentligt, med andra ord går speedyn bort. Jag har själv en blå Tudor BB och tror inte att du skulle bli besviken! Kör!

Som första val hade jag kört på BBB, riktigt fin och möjlighet att variera med olika Natoband gör den till en vinnare.

Kämpa på!

Tudorn är riktigt fin och har ett bra pris på andrahandsmarknaden, men det som stör mig är att den har ett vanligt 2824 ETA-verk. Men nu är jag nog lite petig kanske :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
En Tudor Black Bay blue är ju klockren men ha inte för bråttom. Läs på och kolla runt, speciellt här på Ks. Det finns mycket skoj och du kanske inte behöver köpa klocka för hela slanten? :)
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
ja.. det finns mycket annat att lägga pengar på när man är 15. moppe, spara till körkort ;)
med risk att låta negativ så skulle jag tro att andra i din ålder hade snott den eller försökt repa den eller nåt när de fått reda på vad den kostade. Det finns alltid idioter och när man är i din ålder kan man inte välja vilka man umgås med (skola)
 
Topp