• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vad ska jag leta efter i en "beater"?

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Min SKX007. Köpte den för ett par veckor sedan. Älskar den! Vill du ha en schysst beater så är den perfekt, den klarar mycket![emoji4]
ImageUploadedByTapatalk1427126495.233908.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
ah missade att du skrev att du också har en seatime hur länge har du haft den? lägg upp en bild så man får beskåda :)

Köpte den i december 2012. Den är idag en av de äldsta klockorna i min ägo. Gillar den skarpt! En Sinn U1 eller Tudor BB skulle eventuellt kunna bumpa den ur lådan, men jag ser ingen anledning att lägga ännu mer pengar, och baksidan på denna är så underbart grym.

Stowa24.jpg


Stowa24-1.jpg


Paketöppningstråden är här
http://www.timetotalk.se/timetotalk/nyinkommet-1-av-2-t2720.html
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Beater och var-dags-klocka, är för mig inte samma sak. En beater ska per definition vara stryktålig, och något som man inte ska vara rädd att ha på, när det vankas riktigt skitgöra. Så batteridriven och rejäl, och något som bara "mår bra" av en ding eller två.

En var-dagsklocka/vardagsbeater/allroundklocka, är något som tål det mesta, men som man kanske inte, i första hand, väljer att ha på sig när man ska dyka ner i en gyttjig grusgrop. Dvs en klocka som kanske gör sig bättre utan för många jättedings och repor.
 

Ariseb

Breitling
Som beater vill jag ha en klocka som är snygg och tålig, i mina ögon ska den då ha metallänk, vara vattentät och gärna vara quartsur. Min beater är en Longines Sport Wing, den är vacker med fina detaljer och lever upp till mina kriterier :)
 

Fahn

Breitling
Skx007 tycks vara den mest rekommenderade klocka på forumet. :)
Kanske att man skulle pröva en och se varför denna får så mycket beröm av Sveriges klockelit.
 
Topp