• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska klämmas på 2013?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Satt och funderade på att posta i kommit/gått 2012-tråden men vågar inte posta...så jag tänker framåt istället!

Så, vad har ni på klämmalistan inför 2013? Eller rättare sagt, vad tror ni er post i tråden kommit/gått 2013 kommer innehålla (eller vad vill ni att den ska innehålla)?

Själv återkommer jag med spådomarna när kaffet är urdrucket och sumpen kan tolkas.... :D
 

max

Dancing Queen
Just nu är planen att en 5513 meters first (tror jag, eller en "vanlig" med målade index.. eller en -82:a med målade index.. eller.....ja ni vet) och en iwc xvi ska in. Kanske en longines LD att ha på jobbet och så en sinn ux för aktiviteter. Det enda jag har avyttringsplaner på för tillfället är seiko fff:en.
Men inser att listan vobblar så kraftigt att det kan bli vad som helst i tråden om ett år haha

Vill passa på att tacka de som styrt upp gtg:erna i sthlm i år! Förutom mötet med flera trevliga forummedlemmar har det även varit ett väldigt bra sätt för mig som ny i svängen att få klämma runt lite på saker som inte finns i butik utan att behöva flippa igenom allt!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ska nog fortsätta att sälja av. Som det lutar just nu så ska jag kanske köpa mig en gammal Datejust som bäst. Större planer än så saknas. Förhoppningsvis kommer klocksuget tillbaka vad det lider. Har en otäck känsla där jag bara är nöjd med de fåtal klockor jag har kvar. :)
 
V

Viggen

Guest
Snabbsvar: Det enda jag har planerat inför 2013 är att köpa en Seiko. Den är i första hand mitt mål, sedan får jag se vad som dyker upp under året. :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Vad ska klämmas på 2013?

Lovade ju mig själv att spara till en SMP för att komplettera min lilla Bond-samling! Men oj vad det redan kliar i avtryckarfingret...
 
AP - Diver helst...
B&R - Så jävla sugen på en till eller två...
PAM - Måste ha en Radiomir

Och jag ska vara pappaledig från Februari till September och det gör inte ekonomin underverk tyvärr....
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Jag KOMMER att köpa en Rolex med guldinslag. Frågan är vilken. Det står ju nu mellan 1803, 16803 eller 16613... mitt senaste nyförvärv som ej anlänt ännu kommer således att flippas. Likaså den Glycine jag har i dagsläget.

Misstänker att något annat kommer att köpas och säljas på vägen, har exempelvis aldrig ägt en Seiko så det lär provas nästa år. Misstänker också att en S/S Datejust kommer att köpas och säljas nästa år.
 
Jag väntar på Ekmikaels Speedy Pro.
Den anländer strax efter nyår.
Om jag kan hia mig så blir det en paketöppningstråd. Detta har dock misslyckats tidigare. Helt plötsligt sitter jag där med en klocka på armen, ett uppslitet paket och kameran ligger bredvid...
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Kan bara hålla med om att 2013 känns mer intressant att spekulera i angående nytillskott.
Skulle gärna lägga vantarna på en vintage el primero alternativt en vintage ploprof.
Till slut måste jag även prova nån trevlig semivintage rolex trots att det tar emot
; )
Jaeger och omega lär säkert komma och gå.
Mest spännande blir dock alla oväntade möten och nya bekantskaper.
 

DrDre

Patek
Funderat lite på att sälja av några av bruksklockorna (20-35 tkr prisklassen) för att ge rum åt kanske en Portuguese 7-dagarsvariant eller kanske en Daytona (stål eller guld på läder med inhouse) eller något annat skojigt.
 

Kson

Patek
2-Faktor
DrDre skrev:
Funderat lite på att sälja av några av bruksklockorna (20-35 tkr prisklassen) för att ge rum åt kanske en Portuguese 7-dagarsvariant eller kanske en Daytona (stål eller guld på läder med inhouse) eller något annat skojigt.


Tycker du ska köpa en Daytona har tyvärr ingen själv men tänk att få äga en!!
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Vad ska klämmas på 2013?

masterkiller skrev:
Och jag ska vara pappaledig från Februari till September och det gör inte ekonomin underverk tyvärr....

Nej inte direkt! Jag är föräldraledig sen i somras och frun pluggar. I denna takten får jag min SMP 2050... :)
 

Obeedoobe

Friends of KS
Finns mycket godis att sätta tänderna i där ute :D Dags att dra upp byxorna och slå till på en subba....eller gmt. Det kanske inte blir nåt under hela 2013, vem vet.

Mvh
 

Andreas777

Cartier
Spräckte min klockbudget 2012, så det blir nog drömma. Jag har för dålig karaktär! När det klämts ett par gånger så brukar det bli köp.
 

John R

Panerai
Spanade in en Ledgend Diver på stan innan jul, asss snygg! Kan även
lukta undervattenbåt eller så skiter jag i allt och blir en fattig bonddräng!

Kom igen nu Denke upp med 2012's flipperi floppisar. Visa oss hela
din sjukdomsbild! ;-)

/John R
 

BME

Cartier
Inför närmaste inköpet så för tillfället så ligger en Panerai PAM312 eller en Rolex 116613/16613 på shortlisten.
Men det kan lika gärna bli något helt annat...
Är även väldigt sugen på en Monaco samt någon mer clean dressare...

Det enda som är säkert är att det finns många fler klockor som jag suktar efter än ekonomin tillåter mig köpa. :(
 

Pleximannen

Cartier
Känns lite som att budgeten är fullt utnyttjad så det blir nog främst lite försäljning till att börja med, men sen så kan väl följande finnas på radarn:

IWC Mark XV eller XVI
Nån Panerai
... eller skita i allt trams och köra DRSD
 

RosaCasio

Cartier
2013 blir nog ett annorlunda år, är inne på att köpa en dressare och/eller en Panerai.

De som jag vill klämma på blir nog.

GrandSeiko - valfri modell men helst SBGM001 och SBGH001

Panerai - Pam177, Pam112 och om man vågar Pam365
 

Andreas777

Cartier
RosaCasio skrev:
2013 blir nog ett annorlunda år, är inne på att köpa en dressare och/eller en Panerai.

De som jag vill klämma på blir nog.

GrandSeiko - valfri modell men helst SBGM001 och SBGH001

Panerai - Pam177, Pam112 och om man vågar Pam365

Kör på Pam365... skulle gissa att man skulle kunna pruta in dom andra på köpet. :D
 
Topp