• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska klämmas på 2013?

RosaCasio

Cartier
Andreas777 skrev:
RosaCasio skrev:
2013 blir nog ett annorlunda år, är inne på att köpa en dressare och/eller en Panerai.

De som jag vill klämma på blir nog.

GrandSeiko - valfri modell men helst SBGM001 och SBGH001

Panerai - Pam177, Pam112 och om man vågar Pam365

Kör på Pam365... skulle gissa att man skulle kunna pruta in dom andra på köpet. :D


Borde kanske strukit under ordet klämma ;)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Sugen på just nu:
Panerai
AP

Planen är att köpa en sportbil till våren så velar lite just nu om man ska låta klockrna vänta.. :?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Seiko Marinemaster 600m Spring drive, Grand Seiko SBGM029 och om Globen har Seiko Landmaster SBDB005 (Miura, Mount Everest) inne, Rolex Submariner 116613LB och Rolex GMT Master 116718LN skulle jag vilja kika in bland annat nästa år.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hmm 2013 vill jag nog klämma (läs äga) någon av dessa:
- Seiko Sarb033 eller Spirit scvs003 (någon som har en till salu??)
- Omega Planet Ocean 42mm
- Aqua Terra kanske, ifall jag inte lyckas med PO:n. Känns sportigt skön på bild, dock aldrig känt på en live...

Något annat skoj dyker säkert upp med men år 2013 blir nog målet köpa klockor som kanske känns lite mer keeperstatus, om det är möjligt hos mig dvs... hehe
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Det står mellan 16610LV eller Tudor sub från 87 eller Oris BC Telemeter eller SMP 22645000 (beater) eller Oris Oscar Peterson eller Planet Ocean 8500 eller Faan! :shock:

/Asplund
 

M74

Omega
Rolex gmt 2(pepsi) gamla mod samt nya mod (halvguld) eller daytåna (halvguld, vit urtavla), ja, har ni någon av dessa sååååå :twisted:
Jävligt enkelspårigt, javet, men det funkar för mig!
/M
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Förutom att siktet 2013, liksom det var 2012, är inställt på en bilhandlarrolex så ska jag kolla extra på någon skön Glycine. Kanske en Airman?
 

Preklin

Omega
Just nu lutar det åt en JLC Memovox eller en JLC Ultra thin moon 39 men om jag känner mig rätt, vilket jag borde göra vid det här laget, så slutar det väl med en eller två vintage Rolex.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
En speedy PRO ska inhandlas under 2013, är också sugen på ett dressat ur med månfas inom en rimlig budget. Hör gärna av er om någon har något!!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Gavve skrev:
JakobZ skrev:
En speedy PRO ska inhandlas under 2013, är också sugen på ett dressat ur med månfas inom en rimlig budget. Hör gärna av er om någon har något!!

Varför inte en Speedmaster Professional 3576.50.00 då? :D

Haha, njae. Har mer ögonen på en JLC ultra thin 39 med månfas :mrgreen: det är dock inte under 2013, jag skulle vilja ha en budgetare, typ 2-4laxar, dressat, automat såklart, tillverkare spelar ingen roll, bara inte Seiko.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
JakobZ skrev:
Gavve skrev:
JakobZ skrev:
En speedy PRO ska inhandlas under 2013, är också sugen på ett dressat ur med månfas inom en rimlig budget. Hör gärna av er om någon har något!!

Varför inte en Speedmaster Professional 3576.50.00 då? :D

Haha, njae. Har mer ögonen på en JLC ultra thin 39 med månfas :mrgreen: det är dock inte under 2013, jag skulle vilja ha en budgetare, typ 2-4laxar, dressat, automat såklart, tillverkare spelar ingen roll, bara inte Seiko.

Oris Artelier Complication är väl hyfsat dressade men kostar nog en 8-10 laxar. Svårt att hitta en automatare billigare än så tror jag. Månfas är stencoolt!
 

Fred72

Cartier
År 2013
AP diver,Ro eller ROO, vore drömmen.
Panerai, men kan aldrig bestämma vilken modell.
Rolex 1665 seadweller eller 116613 subben, mest troligt.
Cartier Tank Solo XL, outsider.
Får se vad som händer.
//Fred
 

jabla

Sarlacc
Klämde på Rolex Skydweller, Yachtmaster med blå tavla, Milgauss, samt Tudor Black Bay i december så just nu har jag inget mer på min lista men det löser sig säkert fort ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Oris Artelier Complication är väl hyfsat dressade men kostar nog en 8-10 laxar. Svårt att hitta en automatare billigare än så tror jag. Månfas är stencoolt![/quote skrev:
Hmm, tror ändå jag sett någon gammal vintage-skit med månfas för typ 2-3lax, med kanske kommer ihåg fel??
 
Nästa år ska vi pensionärer få 50 spänn extra i månaden! Då djävlar!! Har redan spanat in en helt onödig Rolle o så har jag ju min Eriksson mobil om jag vill veta tiden.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
JakobZ skrev:
Oris Artelier Complication är väl hyfsat dressade men kostar nog en 8-10 laxar. Svårt att hitta en automatare billigare än så tror jag. Månfas är stencoolt![/quote skrev:
Hmm, tror ändå jag sett någon gammal vintage-skit med månfas för typ 2-3lax, med kanske kommer ihåg fel??

Finns manuella(vintage-skit typ Zodiac) som är billigare men du skrev ju att det skulle vara automatiskt ;)
 

lasselaban

Breitling
2013 kommer det definitivt bli något nytt. Har länge spanat på en root beer GMT, kanske är det 2013 det blir dags!? Också jäkligt sugen på en Black bay, så kanske blir det en sådan istället. Men man vet aldrig... När man trodde man bestämt sig dyker det oftast fram något annat som fångar intresset.
 

jabla

Sarlacc
Nyss såg jag något jag definitivt vill klämma på.
Nya IWC Ingenieur, de har äntligen fattat och gör en mindre modell. Endast 10mm tjock och 40mm case.
 

Bilagor

  • IWC-Ingenieur-2013-40mm.jpg
    IWC-Ingenieur-2013-40mm.jpg
    62.5 KB · Visningar: 185
Topp