Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad ska/måste man köpa i staterna?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Matts, 10 oktober 2015.

1. Matts
    Trådstartare

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    • Ska till USA om en vecka, blir en snabb jobbresa men hinner väl ta en sväng på "stan" också (WAshington DC) Jag har väl hyfsad koll på klockpriser och utbud så frågan är väl mer riktad till övriga områden: kläder, skor, pennor, solglasögon, hifi... ja ni fattar. Så vad är "billigt" eller snarare vad är prisvärt att köpa iUSA?
    Tack på förhand

Matts

Chuck gillar detta.
  2. Chuck

Chuck Friends of KS

Hört att kläder ska vara hyggliga kap, typ rl och Lacoste. Men framför allt har de enligt mig världens bästa kvalité på Tommy hilfiger.

JLW och Matts gillar detta.
  3. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Everclear !

rillesnille, JLW, Matts och 2 andra gillar detta.
  4. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Levis

Wollen, Matts, ZQT och 1 annan gillar detta.
  5. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Märkesbarnkläder typ Ralph Lauren är galet prisvärt (om man nu har kids eller känner kids).

Matts och Chuck gillar detta.
  6. Chuck

Chuck Friends of KS

Gud vad längesen jag köpte Levis! Finns det kvar i Sverige?

7. hedbrg

hedbrg Borgare

Klart de finns kvar! Om man vågar sig in på carlings har dom många modeller att välja bland, men finns på andra butiker med...

Chuck gillar detta.
  8. Kläder!
    Sambon och hennes polare var i New York förra året och de hade en budget på 30 000 kr var på kläder. De kom hem med sjukt många resväskor :)

Matts gillar detta.
  9. Amerikanska märken är otroligt prisvärda. Sambon plus sällskapet var också på någon outlet, hur billiga märkesprodukter som helst.

JLW gillar detta.
  10. WBergdahl

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    Converse och Uggs

Matts gillar detta.
  11. KenKun

KenKun Biskop

Kläder, mat, kött...

12. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Mcdonalds, Apple, sprit i papperskasse, glass

tomva1, Stenman och ozzyozzy gillar detta.
  13. par

par Friends of KS

Gillar hilfigers bomulls skjortor, prisvärda som fan i us

Chuck, JLW och Matts gillar detta.
  14. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Kläder framförallt amerikanska märken är rätt billigt som övriga säger även Apple.

15. Chami

Chami Friends of KS

Skulle ta en sväng till Brooks Brothers :)

Matts gillar detta.
  16. Ernesto

Ernesto Friends of KS

J.Crew! Din stil, verkligen.

Behöver du jeans skulle jag ha letat upp någon butik som har LVC (Levis Vintage Clothing). De är snäppet vassare än vanliga Levis. Och vi har inte många som säljer de i Stockholm längre.

Trevlig resa!

Matts gillar detta.
  17. dauit

dauit Friends of KS

Från:
    Luleå
    Skor - Allen edmonds.
    Elektronik i allmänt är billigt.

Matts gillar detta.
  18. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
    Superdry, RL, TH, converse, vans och de fiesta klädmärkena är riktigt billiga. I Miami är det ofta 50% outlet på de stora superdry och RL butikerna!

Matts gillar detta.
  19. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Vad man ska vara medveten om när man handlar på outlets i USA är att många märken (bl.a. Ralph) har ett särskilt produktsegment som tillverkas just för outlets och håller lägre kvalitet. Det märks dock olika mycket på kläderna (pikéer är väl det tydligaste).

Stab Ein gillar detta.
  20. Snilsson

Snilsson Stadsbo

Blev mycket Tommy Hilfiger och Ralph Lauren för mig senast, även skor är billigt överlag.

21. Kairo

Kairo Friends of KS

iPhone 6s är väl rätt billig

JohnDoe gillar detta.
  22. Carlf

Carlf Bonde

Så du menar att RL har en uttalad strategi att tillverka bajs till outlets och på så sätt kontaminera sin häst? Jag har handlat mycket i USA både i och utanför outlets och känner inte igen det du beskriver. Däremot kan utbudet såklart vara ett annat, bl a har jag varit med om att pikétröjor finns i 4-5 olika passformer och tygvarianter i "stan" men kanske bara 2 på outleten. Månne det du upplevt?

23. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Särskilt pikéer har märkbara skillnader i finish, vilket enkelt märks om man jämför kragarnas kanter. Jag upplevde också att tyget i en OCBD därifrån var sämre än motsvarande från vanlig affär. Skillnaden är inte stor, men den finns.
    Och ja, det finns en uttalad strategi hos både RL, Brooks Brothers och bl.a. J.Crew att ha en linje särskilt för outlets. Säger inte att det är skräp dock.

24. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Var där i påskas och upplevde inte något alls som särskilt billigt. Köpte vans till sonen men sparade kanske någon hundring bara.

25. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Nyquil!!

robert_06_ gillar detta.
  26. mlundstrom

mlundstrom Stadsbo

Inte skitbilligt längre. TH som sagts tidigare, men dollarkursen är hemsk nu.

27. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Finns gott om Levi's Stores i Stockholm och säkerligen andra delar av Sverige. Finns en Levi's outlet i Barkarby dessutom.
    Till @Matts så skulle jag nog rekommendera USA-tillverkade produkter som Tellason jeans och Red Wing Shoes, som är sjukt billiga i USA jämfört med Sverige. Runt halva priset skulle jag tro.

Matts gillar detta.
  28. robert_06_

robert_06_ Bonde

Från:
    Göteborg
    Och DayQuil! Testade den nya severe version nu senast men upplevde ingen större skillnad mot de vanliga som är helt fantastiska när det gäller att få bort skiten (förkylning m.m.)

Eurenius gillar detta.
  29. Stab Ein

Stab Ein Bonde

Från:
    Korsö Huvud
    Helt rätt, BB har t.ex. produktserien "346" som framförallt saluförs i outlets.

Personligen tycker jag outletshopping är makalöst trist, samma skit oavsett var man är på planeten. BB, RL, Hilfiger, Coach, OshKoshBGosh, Jos A Banks, Victoria's Secret, Frozen youghurt, Levis, Skechers, Bose. Kan lika gärna handlas hemma till likartade priser om man nu tvunget ska ha något. Särskilt med nuvarande dollarkurs.

Lägg tiden och pengarna på ett besök på Arlingtonkyrkogården och en barrunda i Georgetown istället.

Matts gillar detta.
  30. klockmarren

klockmarren Bonde

Från:
    Tjockhult
    Rätt, åtminstone om man är i Orlando, horder av Brasilianska skolungdomar.
    Och visst är det sämre kvalite på ex PL, kanske inte på allt men på storsäljare, pikeer, toppar o dyl.
    Köp en god hamburgare vet ja...