• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska man betala för en bra Daytona?

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag är ingen Spencer men har haft lite koll på 116520 det senaste eftersom jag själv funderade på en.

Jag tror att det är svårt att säga exakt eftersom det beror på skick, behov av service samt ålder. Jag har läst att Daytonan fick någon form av nytt spänne 09 med v-serien. Dessa är lite dyrare men det är försumbart. Sedan beror det på var man handlar också. Ute i Europa är det nog billigare och där har jag sett priser från 65'. På Chrono24 börjar de kring 65 för ex från Italiens trusted sellers.

Här i Sverige rör de sig mellan 70-85. De billigaste exen brukar vara något medfarna och kanske i behov av service/polering. Ett bra köp skulle jag säga är strax under 70 för en i bra skick med box och papper men man gör nog inte bort sig om man köper en fin för strax över 70 om det är en fullset med servicehistorik.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
När jag ändå håller på och tjatar om spännet så kommer här en bild som illustrerar skillnaden som inte är stor alls.

Första spännet från vänster är det gamla spännet, det tredje från vänster är det nya.
Pic020.jpg
 
Topp